icer Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har en bror som spurte meg om jeg hadde noe peiling på foto og videokamera, jeg sa at jeg kunne spørre her på forumet så: Digitalt Fotoapparat: Han er ute etter et godt kamera, god skjerm, klare og skarpe bilder, godt batteri og ikke innviklet meny for å gjøre innstillinger ol. Pris +\- 3000 Digitalt Videokamera: Godt kamera, stabilisator, godt batteri, grei zoom, god natt-modus, og god mikrofon (hadde et kamera som tok opp lyden fra kassetten som gikk rundt, det var irriterende, kameraet i seg selv skal\bør ikke gi fra seg støy) Pris rundt 4-5000 Lenke til kommentar
kova Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Kommer langt med å kjøpe et superzoom kamera med god videofunksjon. Kjøpte S2-IS i sommer, og mitt Sony DV-kamera har ikke blitt brukt etter det. Meget godt kamera, billedstabilisator, batterilevetid, 12xzoom, stereo lyd med vindfilter, ingen kassetter som gir lyd/bilde-støy. Lett å ta med, klar for det meste. Må dog klare meg uten nattmodus. Lenke til kommentar
icer Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Han vil helst ha det beste fotokameraet og det beste videokameraet Eller er det videokamera med fotofunksjon? Skikkelig fotofunksjon og ikke denne som fryser bildet og spiller det inn istedenfor "lagrer bildet" Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Fotofunksjonen på digitale videokamera er ganske råtten, selv om det lagres med 3-4 megapixler på minnekort. Og videofunksjonen på digitale stillbildekamera komprimeres til lavere kvalitet enn på videokamera, og sluker minnebrikker rått. Men skal du ha et godt videokamera bør du nok legge i minst 5000 kroner. Sjekk ut Panasonic GS-75. Utrolig godt og lyssterkt kamera for å være i denne prisklassen. Også har det 3CCD som brukes i profesjonelle TV-kamera. Koster vel 5500-6000 kroner, men det er så absolutt verdt det. Av stillbildekamera kan du jo sjekke ut Nikon Coolpix 5900. Kjent for å gi veldig skarpe og klare bilder. Skjermen er også skarpere enn mange av konkurrentene, batteritiden er god og kan brukes helt automatisk. Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Helst ikke over 5000kr, har du noen flere eksempler i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Sjekk Panasonic sine billigere kamera. Du får noen gode til rundt/under 5000 kroner. Etter min mening blant de beste i denne prisklassen. Lenke til kommentar
icer Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Noen spesifikke kameraer du vil anbefale? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Noen spesifikke kameraer du vil anbefale? Husker ikke produktbetegnelsene på disse modellene akkurat nå, men ta den som ligger nærmest 5000 kroner. Lenke til kommentar
icer Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Se på det senere, er litt hektisk rundt her nå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå