Gå til innhold

Skal kjøpe digitalt foto og videokamera

Anbefalte innlegg

Har en bror som spurte meg om jeg hadde noe peiling på foto og videokamera, jeg sa at jeg kunne spørre her på forumet så:

Digitalt Fotoapparat: Han er ute etter et godt kamera, god skjerm, klare og skarpe bilder, godt batteri og ikke innviklet meny for å gjøre innstillinger ol. Pris +\- 3000

Digitalt Videokamera: Godt kamera, stabilisator, godt batteri, grei zoom, god natt-modus, og god mikrofon (hadde et kamera som tok opp lyden fra kassetten som gikk rundt, det var irriterende, kameraet i seg selv skal\bør ikke gi fra seg støy) Pris rundt 4-5000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer langt med å kjøpe et superzoom kamera med god videofunksjon. Kjøpte S2-IS i sommer, og mitt Sony DV-kamera har ikke blitt brukt etter det. Meget godt kamera, billedstabilisator, batterilevetid, 12xzoom, stereo lyd med vindfilter, ingen kassetter som gir lyd/bilde-støy. Lett å ta med, klar for det meste. Må dog klare meg uten nattmodus.

Lenke til kommentar

Fotofunksjonen på digitale videokamera er ganske råtten, selv om det lagres med 3-4 megapixler på minnekort. Og videofunksjonen på digitale stillbildekamera komprimeres til lavere kvalitet enn på videokamera, og sluker minnebrikker rått.

Men skal du ha et godt videokamera bør du nok legge i minst 5000 kroner. Sjekk ut Panasonic GS-75. Utrolig godt og lyssterkt kamera for å være i denne prisklassen. Også har det 3CCD som brukes i profesjonelle TV-kamera. Koster vel 5500-6000 kroner, men det er så absolutt verdt det.

Av stillbildekamera kan du jo sjekke ut Nikon Coolpix 5900. Kjent for å gi veldig skarpe og klare bilder. Skjermen er også skarpere enn mange av konkurrentene, batteritiden er god og kan brukes helt automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...