Gå til innhold

Harddisken Bråker

Anbefalte innlegg

Jeg har en Seagate Medalist 10 GB harddisk. Problemet er at den bråker vel mye. Leste nettopp om en her på forumet som skrøyt over sin nesten lydløse Seagate Barracuda-harddisk. Når harddisken jobber hører jeg lyden veldig godt, noe som er ganske irriterende. Kan forøvrig nevne at jeg har et Aashima Tower, som de på Komplett sa at ville støye litt mye. Vil jeg merke en vesentlig forskjell ved å gå til innkjøp av en Seagate Barracuda disk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg kjøpte en Seagate Barracuda IV 40 GB for noen uker siden. Merker nesten ikke at harddisken er på.

40 GB versjonen har noe lavere støynivå enn 80 GB versjonen siden denne bare har en plate. Lesing og skriving til disken er nesten ikke hørbart, dette er utrolig bra hvis du bruker den til Windows... Jeg har også en IBM 80 GB harddisk, den er nesten like støysvak etter at jeg fikk satt den til QUIET Seek med "IBM Feature Tool" . Hører nesten ikke at den leser og skriver.

Om kort tid kommer Seagate ut med Barracuda V, denne vil ha høyere tetthet så du får 60 GB som er like støysvak som 40 GB og 120 GB som er like støysvak som 80 GB. Denne blir nok en del dyrere. For Barracuda IV 40 GB betalte jeg 700 kr, en 80 GB koster rundt 900 kr.

Når det gjelder varme så er Seagate Barracuda IV bedre enn IBM disken min. Hastligheten er LITT bedre

på IBM disken.. men det er så lite at du ikke vil merke noe til det.. Kommer bare frem i benchmark.

Seagate har vært dårlige på å lage støysvake disker før. Har testet både Medalist og den nyere U Series 5, begge har mye høyere støynivå enn denne nye.. Spesielt på lesing og skriving.

Her finner du best pris på Seagate Barracuda: https://prisguiden.no/fritekst_sok....efind=barracuda :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...