uro Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Jeg er ganske noob når det gjelder kameraer og sånt, men skal kjøpe meg et ordentelig kamera og jeg lurer da på, hva er best av speilrefleks og ikke speilrefleks? hva er fordelene med de forkjellige. Har sett meg ut disse to, hvem av dem er best? Nikon Coolpix 8800 og Nikon D50 Hva er forkjellen, og hvilket burde jeg velge når jeg ikke kan så mye men vil ha et bra kamera? Takk for alle svar Endret 12. september 2005 av uro Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Dprewiev har mere om dem begge. Den mest iøjefaldende forskel er at 8800 køber du uden mulighed for at skifte optik, mens D-50 er et "alm" spejlrefleks. hovr du kan (og formentlig vil bruge mange penge på ekstra optik og andre dimser. 8800 har omregnet 35-350 mm tele, og jeg mener standardoptikken til d-50 er iomkring 18-50 mm (+ evt. cropfaktor - slå det op, hvis ikke du kender den. på spejlrefleks ka du IKKE bruger skærmen som søger - der skal du have øjet hen til okularet. nogen synte det er smart at have det hele i EET kamera med objektiv, mens andre heller vil skifte optik og derved bruge de muligheder det rummer (skarperer billeder specialoptik m..m. denne debat har vist alle argumenter for og imod! Endret 11. september 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du kan heller ikke ta videosnutter med speilrefleks. Det kan du med Coolpixen. Generelt vil jeg si at du bør velge speilrefleks hvis du er interessert i å lære mer om fotografering og hvis du er ute etter best mulig resultat på bildene. Hvis du tar bilder mer for minnenes del, eller aldri kommer til å skrive ut større utskrifter en 10x15, vil du sannsynligvis bli mer fornøyd med et vanlig digitalkamera. Har du mulighet til å prøve begge kameraene ville jeg gjort det. Så kan du bedømme hvilket kamera som føles best i bruk. Lenke til kommentar
uro Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Du kan heller ikke ta videosnutter med speilrefleks. Det kan du med Coolpixen. Generelt vil jeg si at du bør velge speilrefleks hvis du er interessert i å lære mer om fotografering og hvis du er ute etter best mulig resultat på bildene. Hvis du tar bilder mer for minnenes del, eller aldri kommer til å skrive ut større utskrifter en 10x15, vil du sannsynligvis bli mer fornøyd med et vanlig digitalkamera. Har du mulighet til å prøve begge kameraene ville jeg gjort det. Så kan du bedømme hvilket kamera som føles best i bruk. Da blir det nok speilrefleks på meg da Vil ha bra bilder og vil lære mer om photografering så. Takk for alle svarene Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Endnu en falden sjæl Så er det forvel til byturene med vennerne, biffen med kæresten, lækkert tøj og gode vine .... få bare firmet til at sætte pengene ind på din konto hos fotopusherne - der ender de alligevel. Spøg til side - held og lykke med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå