Jarek Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) God dag god dag, har en "gammel" pc her da, som vi tenkte å få på nett. Med gammel mener eg; 450 mhz, 128 mb ram, en Compaq Presario. Den gamle maskinen kjører Windows 98, og den nye Windows XP Professional. Har bredbånd fra Telenor (1mbit - ADSL) + en Jensen router og et modem av noe slag. Tingen er den at eg lurte på om det var så lett som å kjøpe en av disse: Nettverkskabel CAT-5, FTP koble den til i routeren og den "gamle" pc'en også er den på nett? Noe annet eg må gjøre? Og ikke minst, er det korrekt kabel? Skal altså gå fra routeren til pc'n. Takker for svar. EDIT: Lite bilde av oppsettet, sånn ca. -Jar Endret 11. september 2005 av Jarek Lenke til kommentar
lre Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sjekk at du har nettverkskort i gammelpcen. Tror det er UTP du skal bruke og ikke FTP hvis jeg ikke har bomma helt.. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Sjekk at du har nettverkskort i gammelpcen.Tror det er UTP du skal bruke og ikke FTP hvis jeg ikke har bomma helt.. Er nettverkskort i den, ja. Ellers har eg en liten USB sak vi muligens kan bruke? Mener den fungerer som et nettverkskort, bare eksternt. EDIT: Liten ting til. Blir hastigheten mektig svekket? Pr. tilkoblet pc? -Jar Endret 11. september 2005 av Jarek Lenke til kommentar
lre Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 EDIT: Liten ting til. Blir hastigheten mektig svekket? Pr. tilkoblet pc? Det er jo litt om du har mye programmer o.l som tar nett-hastigheten på pcene som er tilkoblet. Bruker du den bare til surfing o.l vil du knapt merke at du har en pc til på nett. Har selv 5 pcer på 1Mbit linje, har ikke problemer med at det går treigt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå