Gå til innhold

sliter telenor i dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg driver å mister connection hele tiden, har vert sånn i hele dag. Har jo ikke så ille da, i og med at masse servere er nede...

jaja nå har serveren vært nede en god stund.... håpte det skulle bli bedre når den kom opp igjen men neida... da er det telenor sin feil håper jeg

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Dere skjønner det kanskje ikke ?

Blizzard har hatt problemer med ISP'en sin i lang tid nå, der av laggen, vi har allerede fått 2 dager gratis p.g.a det.

Og idag har det visst vært noe galt med kjølingssytemet på serverrommet, og login serverene har ikke taklet det ekstra presset på de få gjenverende serverene.

Serverene skal visst vært oppe igjen nå, men får fortsatt ikke connecta til blant annet Broken blade :(

 

Jeg har også kjørt MC med guilden den siste måneden, og det har vært et helvette for absolutt alle, så den laggen vi har sett i det siste har ingenting med telenor eller andre ISP'er å gjøre.

 

Les blizzard forum så kanskje dere får med dere hva som er feil, isteden for å komme hit og sitte å klage over telenor.

 

Mvh Gundersen :)

Lenke til kommentar
Dere skjønner det kanskje ikke ?

Blizzard har hatt problemer med ISP'en sin i lang tid nå, der av laggen, vi har allerede fått 2 dager gratis p.g.a det.

Og idag har det visst vært noe galt med kjølingssytemet på serverrommet, og login serverene har ikke taklet det ekstra presset på de få gjenverende serverene.

Serverene skal visst vært oppe igjen nå, men får fortsatt ikke connecta til blant annet Broken blade :(

 

Jeg har også kjørt MC med guilden den siste måneden, og det har vært et helvette for absolutt alle, så den laggen vi har sett i det siste har ingenting med telenor eller andre ISP'er å gjøre.

 

Les blizzard forum så kanskje dere får med dere hva som er feil, isteden for å komme hit og sitte å klage over telenor.

 

Mvh Gundersen :)

Jeg vet at det har vært dårlig den siste tiden. Men det varierer og når jeg logget på i dag hadde jeg evig høy ms så jeg spurte guilde om de hadde problemer, og det gikk helt greit med dem. Derfor ble jeg mistenksom på telenor.

Lenke til kommentar

Ja, ser det ikke bare er jeg som sliter ja...

Begynner og bli saftig lei av og ha 1000 ping...

og nå kommer jeg ikke inn en gang, men kameraten min som har upc, sitter hjemme og koser seg og spiller.

Nytter ikke ringe til telenor heller, de sier bare "vi har problemmer i ditt område, som de har sakt i kansje 2 uker nå!

det værste av alt er jeg ikke kan bytte til noe annet heller, dummer Boretslag :no:

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt under 100 i ping de første månedene på WoW sliter jeg nå konstant desverre..Vet ikke hva det skyldes..

 

Har ikke noe spesielt bra internettlinje(0,7mbit) men har ikke ping problemer på noen andre spill enn WoW..Går rett fra 50-60 i ping på CS til aldri under 300 på WoW..ofte oppe i 7-800 og også 1000 :thumbdown: Må jo være serverne til Blizzard, men er aldri noen på guilden som har slike problemer merkelig nok..

 

Skal uansett bytte ut internettlinja med 4mbit fra Tele2..takler ikke Telenor lengre..De er eksperter på å sende ut regninger i tide(også lenge etter at man har sagt opp og ikke er kunde lengre), men når man trenger noe fra dem er det umulig å få hjelp..Noen som har Topcom Xplorer 871BT modemet? Har kun hatt problemer med dette, og mister internett og må reboote flere ganger per dag..Til og med installasjons CD`en fra Telenor var det tull med, og montøren som var her måtte tilkalle forsterkninger for å finne ut av det..

 

Har en kompis som også har dette modemet..det ville ikke fungere i det hele tatt så han kontaktet leverandøren, Topcom..De fortalte at det var Telenor som hadde support på dette modemet, så han ringte dem..Der fikk som svar at modemet var for nytt og at de ikke kunne hjelpe han..Det er så typisk Telenor :nei:

Lenke til kommentar

Har spillt i hele dag, og alt gikk bra. Gikk offline for å se Malcolm in the Middle, Friends og The 70s Show. Når jeg kom tilbake ca. 17.30 hadde jeg 1000 ms og nå kommer jeg ikke inn engang. Mens de andre jeg snakket med som ikke hadde telenor hadde det helt greit.

 

Edit: Det er så sprøtt fordi linja funker helt greit, det er bare WoW den har problemer med :realmad:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

3 ting!

 

1.Det er routingen inn til wow-serverene som er problemet!

2.Innlogging er Blizz sin login-server som er f... up er et seperat problem og har ikke med generell in-game ping å gjøre.

3.Mail til Telenor og Blizzard med tracer og klag! Ingenting blir gjort hvis dere ikke setter dere ned og gjør dette!

 

PS. Nå! :yes:

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Jeg lurer på om noen opplever at MSen for det meste holder seg over 250?

hos meg starter det på på ca 124-126, så stiger det til nøyaktig 365. Slik går det opp og ned. Den vipper gjerne over 400 også. For noen måneder tilbake var ms'en stort sett normal. Som oftest under 150. Virker helst som dette kom etter den såkalte "Oppgraderinga" av telenors båndbredde.

 

Jeg har gjennomført en rekke traces, og tar utdrag fra noen av dem:

 

10 85 ms 208 ms 224 ms nb21b12-pos4-2.nb.telenor.net [217.70.227.34]

 

6 17 ms 15 ms 54 ms ti200001c050-pos4-3.ti.telenor.net [146.172.248.78]

 

10 248 ms 41 ms 40 ms nb21b12-pos4-2.nb.telenor.net [217.70.227.34]

 

2 9 ms 109 ms 8 ms ti311110a080-l1.ti.telenor.net [80.213.160.0]

 

10 41 ms 84 ms 210 ms nb21b12-pos4-2.nb.telenor.net [217.70.227.34]

 

10 43 ms 232 ms 204 ms nb21b12-pos4-3.nb.telenor.net [217.70.227.22]

 

5 121 ms 111 ms 211 ms ti300001c050-pos4-1.ti.telenor.net [146.172.248.81]

 

7 15 ms 57 ms 15 ms ti100001c050-pos10-0.ti.telenor.net [146.172.248.158]

 

10 41 ms 44 ms 181 ms nb21b12-pos4-3.nb.telenor.net [217.70.227.22]

 

1 1403 ms 17 ms 16 ms ti300720a080-l1.ti.telenor.net [83.108.160.0]

 

 

Som dere ser er det svært ustabilt, og det hopper opp og ned hele tiden. Jeg har sendt en rekke mailer til telenor om problemet, der de svarer med at dette ikke er deres feil eller problem. Ta gjerne en trace dere også! se etter plutselige økninger hvor det står telenor.net i slutten.

Trykk start på windows ->kjør ->cmd->enter->tracert eu.logon.worldofwarcraft.com og så enter. Ta gjerne flere enn en.. det hender den ser helt normal ut. Om dere skulle se noe samme resultat som jeg har, send en klagemail til telenor asap! [email protected]

 

Men husk at det skal stå telenor.net i slutten på de dere skal se etter.

 

 

EDIT:

 

Jeg vet at bliz har probs med egne servere atm. Men som sagt har jeg hatt dette problemet lenge.

Endret av iiivar
Lenke til kommentar

Ja og nå er vel serverne halveis nede også? Forums er i hvert fall delvis nede. Bliz sliter litt nå. Tipper akkurat det er fiksa i morgen, etter patchen og greier. Kanskje før. Telenors probs on the other hand.. det kan ta tid. De har nemlig ennå ikke innsett at det er responstider mot dem som fucker, ikke responstider mot isp'er utenlands, som de har fortalt meg gang på gang den siste måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...