skoglund Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har lyse fiber med fast ip og server med clarkconnect. Hva må til for at jeg skal kunne kjøre www.eksempel.no fra serveren. Trenger jeg tjenster fra dyndns og hva med navnetjener? Takker for svar. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Om du har registrert eksempel.no domenet må du bruke en tjeneste som ZoneEdit for eksempel. Ellers er det bare gi CC maskinen eksempel.com som hostname. Lenke til kommentar
skoglund Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 hva med navnetjenere og slikt. Kan zoneedit kjøres fra Clarkconnect? Lenke til kommentar
skoglund Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Fant forresten ut at zoneedit var en webtjeneste Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 er bare og redigere /etc/hosts slik at maskinen tror at exempel.no penker til localhost(eller en annen addresse) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Ja, men for at www.exempel.no skal kunne nås fra andre maskiner, så må enten alle bruke hans dns server, noe som gjør at de bare kan gå inn på en side, nemlig hans, eller så må han registrere et domene. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det er her ZoneEdit kommer inn i bildet, den peker et "virkelig" domene til en statisk eller dynamisk IP, ikke bare de vanlige dynDNS domenene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hva er vitsen med å gjøre det da? da kan jo ikke andre enn dem som bruker hans dns servere få tak i siden, da. Han må bruke domenets kontrollpanel og peke domenet til ip'en. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hans DNS? Han bruker ZoneEdit's DNS... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Åja... sorry, misforstod... Lenke til kommentar
AIH Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei, skyter inn mitt spørsmål hær siden jeg syntes det var relevant Har også clarkconnect server og NGT og dynamisk adresse. Nå har jeg kjøpt meg domene hos B-one. Hvordan kan jeg bruke dette domenet mot serveren min hjemme? Kan jeg kombinere webhotell og evt linking mot min hjemmeserver ? feks. www.mittdomene.com\hjemme Lenke til kommentar
genstian Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei, skyter inn mitt spørsmål hær siden jeg syntes det var relevant Har også clarkconnect server og NGT og dynamisk adresse. Nå har jeg kjøpt meg domene hos B-one. Hvordan kan jeg bruke dette domenet mot serveren min hjemme? Kan jeg kombinere webhotell og evt linking mot min hjemmeserver ? feks. www.mittdomene.com\hjemme du må nok bruke hjemme.mittdomene.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ja, det blir nok som hotstian sier, men det er kun om hosten din tillater at du linker subdomener til en annen ip adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå