VonOs Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hei! Jeg trenger en ny forsterker/reciever i en grei prisklasse, men aner ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg må ha en som kan dra to Technics 100 watt høytalere , to pioneer 120 watts høytalere og en subwoofer på 220 watt. håper noen kan hjelpe meg. På forhånd TAKK:) Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 ingen med peil? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er altså en passiv sub du har? Hvor mye penger skal du bruke på forsterker? Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 hei , den er passiv ja..tenker jeg skal bruke ca 3-4000 på den.. Lenke til kommentar
Martin-_ Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Hei! Tja, ikke så mange forsterkere som har utganger for 2 par hovedhøyttalere OG utgang for subwoofer da... Ska du ha surround eller bare vanlig 2-kanals stereo da? Endret 13. september 2005 av Martin-_ Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 en mulighet er jo å kjøpe en sub forsterker til en 1500,- også en stereoforsterker til 2500,- selvfølgelig ikke allverden til forsterker man får til 2500,- men tror nok det skal duge til ditt formål. er vel ikke all verdens til høyttalere du skal drive? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 På integrerte forsterkere i budsjettklassen er Hifiklubben stedet å starte letingen. Både Cambridge, NAD og Denon har flere modeller som antagelig vil kunne gjøre en glimrende jobb. http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...Forsterkere.htm Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 er vel som nevnt tidligere her få forsterkere i denne prisklassen som har utganger for å drive 2 par høyttalere og en passiv sub. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 På integrerte forsterkere i budsjettklassen er Hifiklubben stedet å starte letingen. Både Cambridge, NAD og Denon har flere modeller som antagelig vil kunne gjøre en glimrende jobb. http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...Forsterkere.htm En integrert forsterker i budsjettklassen vil IKKE gjøre en glimrende jobb med å drive 4 høyttalere og en passiv sub. Den vil aldri i verden klare å drive så mange elementer. Det trådstarter trenger er en surroundreciver til å drive høyttalerne og en effektforsterker til å drive suben,men med et budsjett på bare 3-4000 kr blir det vanskelig. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 På integrerte forsterkere i budsjettklassen er Hifiklubben stedet å starte letingen. Både Cambridge, NAD og Denon har flere modeller som antagelig vil kunne gjøre en glimrende jobb. http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...Forsterkere.htm En integrert forsterker i budsjettklassen vil IKKE gjøre en glimrende jobb med å drive 4 høyttalere og en passiv sub. Den vil aldri i verden klare å drive så mange elementer. Det trådstarter trenger er en surroundreciver til å drive høyttalerne og en effektforsterker til å drive suben,men med et budsjett på bare 3-4000 kr blir det vanskelig. Her er jeg faktisk ikke enig med deg. Selvsagt gitt at høyttalerne har en spiselig impedanskurve og at suben faktisk er beregnet til hifibruk (feks. har innebygd delefilter og utgang for satelitter) bør det ikke by på problemer å finne en integrert stereoforsterker under 4 laken som greier dette. Og gitt 4000 som makspris vil jeg faktisk si det vil være lettere å få til et ok resultat med en stereoforsterker enn en reciever. catblade_2: Hva er impedansen på høyttalerne dine? (Står gjerne bak på høyttalerne, vanligvis 4, 6 eller 8 ohm) Kan du si noe mer om dem enn hvor mange watt de tåler (det er nemlig fulstendig irrelevant)? Altså hvor store, hvor store elementer, hvor mange elementer, bassreflex/lukket kasse, etc. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvis impedansen er høy og følsomheten høy på alle høyttalerne,så ok kanskje det går. Jeg tror uansett ikke det er stereoforsterker trådstarter er ute etter. Lyden vil jo bli helt mongo med to høyttalerpar med forskjelige spesifikasjoner og lyd. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 technics høytalerene : 8ohm. 2 Elementer , 1 8" og en knøttliten. kassen er lukket. pioneer høytalerene: 8 ohm , 3 elementer , 1 8" og to ganske små. kassen er lukket. forsterkeren jeg bruker nå er en technics su-v300 (4*100w) håper dette kunne vært til noe hjelp. foresten : sub`en er en 10" 125 watt og 4 ohm. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg håper det er surround du tenker på, for som Morten K sier vil lyden bli mongo med to ulike par høyttalere i stereo. Da er det bedre å la det dårligste paret stå og samle støv mens du bruker kun det beste paret. Uansett om det er integrert forsterker eller A/V receiver du tenker på, så vil du i tillegg trenge en dedikert forsterker til subwooferen. Eltek fører en del slike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå