mirene Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hei...jeg har et GF4 - 4600 kort. Her om dagen så prøvde jeg å overklokke det...noe som førte til at 3D Mark og maskinen låste seg.Når jeg restartet maskinen,så satte jeg kortet til vanlig hastighet....men nå ville ikke 3D Mark kjøre i hele tatt.Fikk bare feilmelding om "3D Mark201 SE was not able to detect the required minimum features in your 3D accelerator"....i tilleg får jeg feilmelding når jeg prøver å starte spillet Moto GP (det fungerte fint før). Har prøvd å reinstalere både driverne til kortet og Direct x 8.1 Uten at dette hjalp. Jeg har XP...maskinen fungerer fint ellers. Er takknemlig for alle svar Mirene Hva har egentlig skjedd Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Kanskje du har ødelagt noe minne på skjermkortet.. men jeg bare gjetter, siden kortet virker ellers mener jeg. Rapporterer den fortsatt 128mb? Burde nesten har fått prøvd det i en annen maskin. Håper du får fiksa det da, synd hvis det er i stykker. Si fra hvordan det går etterhvert. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Har du et Gainward kort, og overklokka med Expert Tools? Det er en feil med Expert Tools har jeg hørt som kan "ødelege" Direct X. [ Denne Melding var redigert av: Eskil87 på 2002-08-13 02:49 ] Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Ja...har Gainward...og overklokket det med Expert Tool. Men jeg har jo reinstalert Direct X 8.1 Det funker ikke fordet da. Merker ikke noe på kortet ellers..får jo kjørt andre 3D tester. Men det må jo være noe galt noe sted,siden Spillet Moto GP ikke fungerer lenger...og ikke 3D Mark Lenke til kommentar
bob_hund Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hadde også det problemet for en stund siden med Gainwardkortet. Har du testet i dxdiag, jeg fikk noe feil der og innstallerte dx på nytt + skjermkort. Nå fungerer det bra. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 hva er dxdiag ?? Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Har kjørt test i dxdiag og på test av Direct3D så fikk jeg denne feilen : Direct3D-testresultater: Feil ved trinn 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D er ikke tilgjengelig) Hva betyr dette ?? PS : har reinstalert både Driveren til skjermkortet og DirectX 8.1 GeForce 4 - 4600 Lenke til kommentar
bob_hund Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Prøv med dette: - Run dxdiag - In dxdiag deactivate direct3d acceleration. - Exit dxdiag - Run dxdiag - activate direct3d acceleration - test direct3d Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 HURRA...det hjalp å deaktivere Direct3D i DXDIAG....så kjøre DXDIAG igjen....og aktivere Direct3D igjen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå