heggi Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg skulle ha flytter 40 giga med musikk fra en harddisk over til en ny en jeg har anskaffet meg.. Hva er den beste måten og gjøre dette på? Den som det kopieres fra skal formateres etterpå, så ikke tenk på hvordan den vil være etterpå.. Vil det få noen konsekvenser på den nye disken? Finns det programmer som gjør dette enklere for meg en via utforsker i xp? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Monter den nye harddisken, start opp Windows og kopier over med Windows Explorer. Enklere blir det ikke. Du kan også benytte xcopy i Command prompt; "xcopy fra_disk: til_disk:" Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Heisann Borre, fin ferie? xcopy bør brukes med parametere. f.eks <xcopy c:*.* d:*.* /s> Da får man med seg alle filene. (pirk pirk) :smile: Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 *grøss* Kopiere 40gb via Explorer? Det er jo dømt til å gå galt/ta år :wink: Bruker du et prog som fks Totalcopy (www.google.com) har du mye bedre kontroll og risikerer ikke masse extra-arbeid med å finne ut hvilke filer du må prøve å kopiere pånytt :wink: Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Robocopy er bedre, Da har man mange flere muligheter. Men hvis det er bare enkel filkopiering så skal xcopy gjøre jobben. /Cyrus Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 best å kopiere i raid kopierte just 70 gb fra hd til en annen hd.. tok ca 45 min Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 tja.. raid hjelper'n vel lite da ;P Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 tja.. raid hjelper'n vel lite da ;P Lenke til kommentar
heggi Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Takker for alle svar!! Dropper exploreren da og laster ned de et av de nevnte programmene!! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Explorer er da nesten like bra det... det tar kansje 4-5 min mer, men det er bare en liten gåtur rund huset, så er det ferdig. At det går galt med explorer tyder på virus/mangel på servicepack. Og 70 gig på 45 min er jo bare 25 mbps. Fikser da mere enn det. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 >At det går galt med explorer tyder på virus/mangel >på servicepack. right :wink: Mangel på servicepack kan kanskje stemme, men da er det også fordi Microsoft aldri har lagd noen servicepack for de fleste problemer. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Kan jo selvfølgelig også kjøpe seg fastlinje hjemme og leie lokaler et annet sted med fastlinje og så kjøpe seg en server å sette opp der med ftp og så overføre via nett. Det er ihvertfall skikkelig nerdete på den måten da :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå