LuftWaffel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg trenger å sende 15-20 kanaler trådløst til ett visst antall mottakere. La oss si 5-10. Hver kanal vil trenge ca 3Mb/s. Dvs. ganske stort behov for båndbredde. Avstand blir ca. 20m. Hvordan kan jeg realisere dette. Finnes det trådløse sendere som menigmann kan kjøpe til slikt? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Litt mer info hadde vært bra å ha. Skal det være en server som streamer det samme til alle mottakerne? 10 kanaler med 3Mb/s krever 30 Mb/s båndbredde... Det enkleste (og billigste) er nok å sette opp PCer med trådløse kort, å bygge slike ting med så høy båndbredde krever en del innsats. Kanskje Maxim kan gi deg litt inspirasjon? Endret 12. september 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Dette hørtes ut som et ganske drøyt prosjekt ja... Hmmm...må si meg enig i at trådløst nett kanskje er veien å gå. 802.11g gir i teorien 54Mb per kanal, du kan ha 3 kanaler uten overlapp, dvs 162Mb. Nok båndbredde men styring osv kan bli *ganske* infløkt. Kan ikke huske å ha hørt om noen som har hatt flere trådløse kort i samme maskin... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå