Kognito Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hei! Jeg har kjøpt en Komplett s260. Er veldig fornøyd med maskinen, med unntak av viften som lager en del støy. Selv når jeg kun arbeider med tekstbehandling og har skrudd av alle bakgrunnsapplikasjoner går den på laveste eller mellomste hastighet. I og med at jeg hadde forventet at maskinen var stillegående er dette veldig irriterende... Derfor lurer jeg på om noen vet om et program e.l. som gjør at jeg kan overstyre viften. Jeg har forsøkt med med MSI CoreCenter, men hovedkortet i maskinen er ikke støttet. Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hei! Jeg har kjøpt en Komplett s260. Er veldig fornøyd med maskinen, med unntak av viften som lager en del støy. Selv når jeg kun arbeider med tekstbehandling og har skrudd av alle bakgrunnsapplikasjoner går den på laveste eller mellomste hastighet. I og med at jeg hadde forventet at maskinen var stillegående er dette veldig irriterende... Derfor lurer jeg på om noen vet om et program e.l. som gjør at jeg kan overstyre viften. Jeg har forsøkt med med MSI CoreCenter, men hovedkortet i maskinen er ikke støttet. Er det noen som har noen forslag? Trenger vel ikke to debatter om dette... se her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=468791 Lenke til kommentar
Kognito Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Den andre topic'en gjelder angrerett og retur pga. støy, mens denne gjelder muligheter for å gjøre noe med problemet uten å måtte kjøpe en ny maskin! Slik jeg skjønner det er det to forskjellige emner... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Den andre topic'en gjelder angrerett og retur pga. støy, mens denne gjelder muligheter for å gjøre noe med problemet uten å måtte kjøpe en ny maskin! Slik jeg skjønner det er det to forskjellige emner... Hvis du leser hele tråden så blir det jo bekreftet at dette er et problem med både Viftestyring- Undervolting- HW Cont osv så ditt emne er til høy grad både tatt opp og besvart... Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er et par ting som vil gjøre den mer stillegående. Blant annet kan du bytte kjølepastaen som er fra før med en bedre (f.eks. artic silver). I tillegg kan du bruke Centrino Hardware Control for å sette ned strømstyrken til prosessoren, som dermed gjør at den blir mindre varm. Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er et par ting som vil gjøre den mer stillegående. Blant annet kan du bytte kjølepastaen som er fra før med en bedre (f.eks. artic silver). I tillegg kan du bruke Centrino Hardware Control for å sette ned strømstyrken til prosessoren, som dermed gjør at den blir mindre varm. Nå blir det jo linket til en tråd der dem bekerfter at Harware Control ikke hjelper, og ditt andre forslag Garantien faller bort, og det er heller ikke lett å utføre dette inngrepet. Lenke til kommentar
knut Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er et par ting som vil gjøre den mer stillegående. Blant annet kan du bytte kjølepastaen som er fra før med en bedre (f.eks. artic silver). I tillegg kan du bruke Centrino Hardware Control for å sette ned strømstyrken til prosessoren, som dermed gjør at den blir mindre varm. Nå blir det jo linket til en tråd der dem bekerfter at Harware Control ikke hjelper, og ditt andre forslag Garantien faller bort, og det er heller ikke lett å utføre dette inngrepet. Det er ihvertfall de eneste potensielle mulighetene for å få vifta til å gå sjeldnere. Så i den andre tråden at prosessoren holdt under 40 grarder med chc, så da bør MSI gjøre en jobb med å endre når vifta skal starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå