m0n Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Hei..vet ikke helt om jeg poster riktig nå, men jeg trenger litt hjelp. Jeg bodde før på et sted der jeg bodde veldig langt unna sentralen (over 5 KM) og fikk derfor ikke bredbånd. Jeg ringte Nextgentel og de sa at hvis jeg ville kunne jeg prøve selv, på eget ansvar, og de sa samtidig at de annbefalte SHDSL, siden den fungerte bedre på så lange avstander. Jeg sa ja takk, (alt er vel bedre enn 56k..) ..og det fungerte veldig fint, og dette hadde jeg i litt over 2 år..(tror jeg) Nå i sommer skulle jeg flytte, og meldte ifra om det. Etter en lang stund fikk jeg en email der det sto at montøren skulle komme hjem til meg den 26.07.05. Men det sto også at han skulle ringe meg på mitt gamle hustelefonnummer, som jeg naturligvis ikke har lenger pga jeg har flytta. Det sto at hvis nummeret var feil skulle jeg endre det, minimum 3 dager før oppgitt installasjonsdato. Jeg gjorde det, og regnet med at alt var i orden nå. Jeg var på den tiden borte i en annen by, og måtte reise for å komme meg hjem i tide, slik at jeg kunne slippe inn montøren. Jeg skulle også egentlig jobbe de dagene, men jeg måtte dra hjem for å slippe inn montøren, slik at jeg ikke måtte betale 950 KR i "bomtur-gebyr". Jeg dro hjem, og den dagen han skulle komme sto jeg opp rundt 7 tiden, slik at jeg kunne slippe han inn. Men jeg ventet og ventet, og ingen ting skjedde, ingen ringte meg. Jeg var hjemme hele dagen, men det kom ingen montør. På kvelden ringte jeg Ngt-kundeservice. Jeg måtte stå i kø veldig lenge, men da jeg fikk kontakt spurte som hadde skjedd, og de sa at de skulle ringe meg opp igjen snart og fortelle meg hvorfor ikke montøren hadde kommet. Jeg ventet igjen, flere timer, men ingen ringte. Jeg ringte opp og måtte som vanlig stå i kø LENGE. Jeg spurte hva som skjedde, og de sa at de skulle ringe meg i morgen. Dagen etter ringte de heller ikke, så jeg ble nødt til å ta kontakt. Jeg måtte igjen stå i kø lenge, og siden jeg hele tiden ringte fra mobil kostet dette meg ganske mye. Jeg spurte hva som hadde skjedd, og de sa at de ikke visste, men at de skulle bestille en ny montør til meg. Jeg fikk til slutt en ny epost, og der sto det fortsatt at montøren ville ta kontakt på mitt gamle TLF-Nummer. Jeg sendte dem en epost og sa at det var feil, og at jeg hadde rettet opp dette på kundesidene mine for LENGE siden. Jeg fikk til svar at de hadde ordnet dette, og at jeg ikke trengte å tenke på det. Montøren hadde nå det riktige nummret mitt. Den dagen montøren endelig kom så fikk jeg vite at de faktisk ikke hadde gitt han nummret mitt, men at han fortsatt hadde det gamle nummret. Han sa at han bare måtte ta sjansen på at jeg var hjemme, noe som jeg heldigvis var. Etter å ha fått opp nettet mitt igjen, sendte jeg en mail til NGT og klagde. Jeg hadde tapt masse penger og tid på dette, og jeg ville vite hvorfor det hadde skjedd. Jeg fikk ikke svar, så jeg ringte, og det var ganske tydelig at de hadde fått emailen min, men at de bare ikke gadd å svare. Han visste nøyaktig hva det gjaldt. Han sa at jeg skulle få gratis SHDSL Charlie (jeg hadde SHDSL fra før) i 2 månder, noe som jeg sa var greit. Jeg har nå ringt dem flere ganger, og det har enda ikke skjedd noe med linja mi. Jeg fikk også en epost om jeg hadde 2 routere, og at jeg måtte sende den ene tilbake. Jeg skjønte ingen ting, og da jeg fortalte dette til mora mi sa hun at vi hadde fått en pakke på døren for litt siden. Jeg skjekka, og fant ut at dette var en router fra NGT som de hadde sendt meg. Jeg skjønte ingen ting og skulle sende den tilbake, men da måtte jeg betale frakt penger, noe som jeg ikke gjør. Det er ikke snakk om mye penger, men det er rett og slett en prinsipp sak. Hvorfor skal jeg betale for å sende tilbake en router en som jeg aldri har bedt om? Og hvorfor sender de meg noe slikt? Jeg har dessuten sendt dem en mail om dette for lenge siden som de ikke gidder å svare på. Jeg har lagt merke til at de nekter å svare på klage-mailer. I tillegg til alt dette har jeg fått en regning på 950 KR, såkalt "bomtur-gebyr". Vi faktisk enige om at dette var dems feil, og jeg skulle få kompansasjon for dette. Det jeg lurer på er om noen har vært borti noe lingende før? Noen som vet hva jeg burde gjøre? Jeg nekter å betale over 1000 Kr (bomtur+router frakt) for noe som ikke er min feil. Jeg har vært kunde hos NGT i 3 år snart, og har aldri hatt slike problemer. Nå kommer det plutselig 3 store problemer på en gang. Virker som om de skal ta igjen for alle årene med god service. Hvis de ikke vil sammarbeide har jeg egentlig ikke noe annet valg enn å si opp abm, selv om jeg ikke vil, men det er ganske tydelig at dette ikke de siste probleme jeg kommer til å få med NGT. Hva synes dere jeg burde gjøre? Endret 11. september 2005 av m0n Lenke til kommentar
j0kke_ Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 fikk for noen dager siden en e-postfaktura hvor det stod at jeg måtte betale 1300,- ... har hatt linja i en uke nå, og da jeg bestilte fikk jeg beskjed om at alt av ruter, montør og en måneds adsl var inkludert i etableringa (som er 500,- for studentavtalen), på kundesiden min så står det også at jeg har betalt de 1300,- ikke fikk jeg beskjed om det da jeg bestilte heller planen er å ringe dem på mandag å høre hva det er de driver med fornoe... har allerede hatt problemer med feil kontrakt (12 mnd. binding istedet for flytende)... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Skummelt. Jeg har hatt NGT i... tja... fire år eller noe nå og skal flytte. Får håpe det går smooth for meg da. Foresten, hvor lenge måtte du vente fra du bestilte flytting til det faktisk skjedde? Lenke til kommentar
m0n Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Måtte vente omtrent 4 uker...det er slik at når du skal flytte går du på kundesidene og velger en dato du vil at montøren skal komme på. Denne datoen må være minst 3 uker frem i tid...dvs at hvis du ikke sier ifra i god tid må du vente 3 uker..minst. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Bør kanskje huske å endre på telefon nummer og adresse osv FØR en medler i fra om flytting da.. siden de kontakter oss på den gamle adressen når de skal instalere på den nye adressen! huff Er selv ngt kunde og lever i frykt for hver giro som kommer.. Bare venter på at noe skal gå galt. Til trådstarter: Fikk selv levert modem med feil og måtte (etter 150,- i kø) sende tilbake det ødelagte modemet i en norgespakke (110,-) Altså når NGT leverer produkt med feil så koster det meg 260,-? Hurra så godt at jeg da fikk gratis etablering og modem osv.. Kan vi ikke samle alle absurde feil ngt gjør og sende en representant for folket til styret hos NextGenTel og få en folkaring! Gjerne med tv2 hjelper deg i ryggen! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har selv NTG, og som nevnt før her, venter jeg også på når ting går galt. Men de få gangene jeg har ringt tid, så har heldigvis ikke ventetiden ført for lang, kun snakk om litt over 5 minutter på det verste. Men til trådstartet. Hadde det ikke vært litt lurt og kanskje spurt dem om hvilket nummer de prøvde å ringe? Dette er også noe NGT burte ha spurt om, at kontaktnummer var riktig. Lenke til kommentar
m0n Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Første gangen var det ganske tydelig at de hadde kontakta feil nummer, SELV OM jeg hadde rettet opp dette "minimum 3 dager før oppgit installasjonsdato" som det sto i eposten jeg fikk. Andre gangen sendte jeg til og med en epost, og dette er svaret jeg fikk: "Alt i orden med nytt telefonnummer. Lykke til med installasjonen i morgen!" Jeg fikk dessuten en beklagese: "Vi beklager hendelsen der montør ikke kom til deg ved første installasjonsdato. Ny dato er nå satt til den 9. august. Vi setter vår lit til at denne installlasjonen for i orden." Så hvordan kan de ta 950 kr for "bomtur" da? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Første gangen var det ganske tydelig at de hadde kontakta feil nummer, SELV OM jeg hadde rettet opp dette "minimum 3 dager før oppgit installasjonsdato" som det sto i eposten jeg fikk.Andre gangen sendte jeg til og med en epost, og dette er svaret jeg fikk: "Alt i orden med nytt telefonnummer. Lykke til med installasjonen i morgen!" Jeg fikk dessuten en beklagese: "Vi beklager hendelsen der montør ikke kom til deg ved første installasjonsdato. Ny dato er nå satt til den 9. august. Vi setter vår lit til at denne installlasjonen for i orden." Så hvordan kan de ta 950 kr for "bomtur" da? Jeg forsøker ikke unskylde dårlig service men har selv opplevd at pakker blir feilsendt fordi adresseendring ble utført etter at ordre var registrert, men lenge før pakke ble sendt. Det er faktisk ganske lett å forstå at montør har rapportert bomturen når han ikke fikk tak i deg. Å få alt til henge sammmen når det er mange selskap involvert er alltid vanskelig og ikke det minste rart at det blir feil i blant. Når det er sagt bør det være enkelt å ordne med regnskapsavdelingen, noe jeg forstår det ikke er når det gjelder ngt. Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Her ser det ut som du har opplevd ganske mye rot. Jeg ville absolutt forsøke å ta denne saken videre ved å sende klagemail/brev til forbrukerrådet/tv2hjelper deg el. der du skriver omtrent det samme som du har skrevet her. Og samtidig sende en ny skriftlig klage til NGT der du samtidig forteller dem om at saken blir tatt opp med andre forbrukerinstanser. Jeg vil anta at at f.eks forbrukerrådet vil gi deg medhold i denne saken. Jeg jobber selv med support (ikke for ngt ) men å rydde opp i slike ting som rett telefonnummer osv bør ikke være allverden vanskelig. Lenke til kommentar
m0n Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Første gangen var det ganske tydelig at de hadde kontakta feil nummer, SELV OM jeg hadde rettet opp dette "minimum 3 dager før oppgit installasjonsdato" som det sto i eposten jeg fikk.Andre gangen sendte jeg til og med en epost, og dette er svaret jeg fikk: "Alt i orden med nytt telefonnummer. Lykke til med installasjonen i morgen!" Jeg fikk dessuten en beklagese: "Vi beklager hendelsen der montør ikke kom til deg ved første installasjonsdato. Ny dato er nå satt til den 9. august. Vi setter vår lit til at denne installlasjonen for i orden." Så hvordan kan de ta 950 kr for "bomtur" da? Jeg forsøker ikke unskylde dårlig service men har selv opplevd at pakker blir feilsendt fordi adresseendring ble utført etter at ordre var registrert, men lenge før pakke ble sendt. Det er faktisk ganske lett å forstå at montør har rapportert bomturen når han ikke fikk tak i deg. Å få alt til henge sammmen når det er mange selskap involvert er alltid vanskelig og ikke det minste rart at det blir feil i blant. Når det er sagt bør det være enkelt å ordne med regnskapsavdelingen, noe jeg forstår det ikke er når det gjelder ngt. Greit nok det, men da burde de heller ikke skrive: "Dersom du ikke er tilgjengelig på dette telefonnummeret, anbefaler vi at du viderekobler dette til et telefonnummer montøren kan nå deg på. Eventuelt kan du endre kontaktnummer via kundesidene, ved å velge "kontaktinfo". Dette må du gjøre senest 3 dager før oppgitt installasjonsdato." Og til Brafa: jeg skal ringe dem nå snart (prøvde istad, men nummer 37 i køen) ...hvis de ikke er villig til å ordne opp nå tror jeg at jeg blir nødt til å gjøre noe sånt. Lenke til kommentar
m0n Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Oppdatering: Jeg ringte nå, og det tok utrolig nok bare 5 minutter før jeg fikk svar...kan hende det er fordi klokka er 3, men uansett. Ei dame tok telefonen, og før jeg rakk å snakke ferdig sa hun bare "ehh..eh..et øyeblikk" ..KLIKK. så ble jeg satt over, og måtte vente ca 30 minutter i kø igjen. Mannen sa at han skulle sende meg en returlapp angående routeren. Regningen skulle han fikse sa han, men linjen har de enda ikke ordnet. Jeg synes det er bra at de ordner opp (delvis ihvertfall) ...men det bør da ikke være så vansklig å forhindre slike ting? Og hvorfor skal de gjøre ting så vansklig for kundene sine? Jaja...takker for alle svar ihvertfall..I win ! Endret 12. september 2005 av m0n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå