Gå til innhold

Hvordan kopier kontaktliste fra mobil til simkort?

Batair

Anbefalte innlegg

Jeg har en god gammel Nokia 7650, og jeg venter en ny N90. Så nå må jeg begynne å gjøre telefonen klar for hyllen. Til min forbauselse så klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg skal kopiere kontaktlisten min på telefonen over på sim kortet.

Har en "Sim katalog" valgmulighet. Der får jeg se alle nummerene som ligger på simkortet. De fleste her er gamle, da mobilen min er et par år gammel. Her har jeg en "kopier til kontakter" mulighet og en "Ny Sim-kontakt", men ingen "kopier fra kontakter". Ei heller finnes det en slik mulighet på min kontaktliste.

Noe som har en god ide hva jeg må gjøre. Visst ikke så får jeg bare bite i det sure eplet og bruke "Ny Sim-Kontakt" og legge alle inn på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kontaktlista skal du jo ha et alternativ som heter "Copy" eller noe, der skal alternativene være "From phone to SIM card" og "From SIM card to Phone".

Dessuten, hvorfor kan du ikke bare kopiere over alle kontaktene vie Bluetooth eller IR? Da får du med all info du har om kontaktene også, og fulle navn. Kopierer du navn/nummer til SIM-kortet får du bare 14 tegn for navn og 1 nummer pr. navn. Du mister med andre ord sinnsykt med data.

Lenke til kommentar

Hei Når jeg la inn simkortet mitt fra en 6600 til en 7610 så fikk jeg spørsmål om å kopiere til kontakter.Tror ganske sikkert at de ligger på simkortet,så det skal være bare å kopiere over til kontakter på den nye mob.Har du ikke mulighet til å prøve på en annen mob?Eller bare å merke av de kontaktene du ønsker å ha og deretter kopiere over til simkatalog.Mine kontakter ligger både i simkatalog og i kontakter.

Lenke til kommentar
Dessuten, hvorfor kan du ikke bare kopiere over alle kontaktene vie Bluetooth eller IR? Da får du med all info du har om kontaktene også, og fulle navn. Kopierer du navn/nummer til SIM-kortet får du bare 14 tegn for navn og 1 nummer pr. navn. Du mister med andre ord sinnsykt med data.

Er det mulig å starte opp telefoner uten sim kort i da? eller må jeg låne et annet kort for å få startet opp begge?

Fant forresten ut at jeg må gå åpne hver enkelt kontakt for å kopiere en og en til simkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...