lovehater Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 For to år siden kjøpte jeg meg en ny data og Windows XP var ferdig installert. Nå planlegger jeg å formatere maskinen og reinstallere OS. Problemet er at jeg ikke fikk noen plate med dataen, noe jeg mener jeg skal ha, siden jeg har betalt for Windows XP. Hva skal jeg gjøre? jeg har jo rett på en plate, å kjøpe en helt ny det idder jeg ikke, Tror dere det nytter å klage til Elkjøp? De kommer neppe til å gi meg Win XP gratis akkurat... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Er det en OEM versjon av Win XP du har? Er det en Home eller Pro edition du har.?Fikk du med lisens keyen når du kjøpte PC`en fra Elkjøp? I så fall skal de bare gi deg en Win XP CD hvis du har lisensen fra før av. Og ja du har krav på CD uansett om det er OEM eller ikke. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Nei, jeg fikk ingen CD key eller noe. Jeg starta opp maskinen, fylte inn navn og adresse o.l og da var den klar for bruk. På system informasjon står det OEM blant masse andre tall. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Det heter vel recovery CD og ikke XP ? Mulig at du har en komplett Ghost på disken din ? Hvilken merke/type maskin ? Endret 11. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du har nok en egen partisjon med gjenopprettingsprogrammet, trykk F9/F10 i oppstarten og se om den starter programmet... Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Ja, det har jeg. Jeg har gjenopprettet en gang før. Makinen er en HP. Haken med gjenoppretting ligger i at jeg sannsynligvis skal bygge dataen helt om, og dermed vil alle de unødvendige HP driverne og programmene ødelegge alt. Skal bare beholde DVD rom, CD brenner, Harddisk og floppy. Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 http://www.magicaljellybean.com/downloads/kf141.zip http://www.petri.co.il/quickly_retrieve_windows_cd_key.htm trykk på den øverste linken for direkte tilgang til zip filen eller trykk på den under for å lete selv...=) velg den første du... med dette programmet kan du hente den eksisterene cd keyen din som du nå har installert.. bare trykk på exe filen...og vips så står cd keyen din...ergo den orginale lovlige cdkeyen.. kopier den eller skriv den ned på et ark... har du en kompis som har windows xp i tilfelle? instaler med den cd'en og skriv inn din cdkey... Mvh Rhulken Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Tusen takk for hjelpen! Da kan jeg jo installere Win XP lovlig, og uten å kjefte på elkjøp (var helt n00b da jeg kjøpte maskinen for to år siden) Takk igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå