Gå til innhold

Mp3 Gain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det MP3gain gjør er å normalisere til en bestemt verdi. Dette gir igjen at låter har ca. samme lydnivå(nesten).

Mens du sier at du vil normalisere alle til peak-verdien. Det er vel ikke så lurt.

Det vil jo si at du hever lyden til peakverdien og oppnår klipping på de høyeste lydene.

Jeg bruker selv MP3Gain og synes den er perfekt til å sette alle låtene til ett nivå. Da slipper jeg at noen av låtene jeg har på MP3-spilleren min spiller dobbelt så høyt som resten av låtene.

Your average ShitHead in Norway

www.oesolberg.com

[ Denne Melding var redigert av: ShitHead_No på 2002-08-14 13:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 13:09, ShitHead_No skrev:

Det MP3gain gjør er å normalisere til en bestemt verdi. Dette gir igjen at låter har ca. samme lydnivå(nesten).

Mens du sier at du vil normalisere alle til peak-verdien. Det er vel ikke så lurt.

Det vil jo si at du hever lyden til peakverdien og oppnår klipping på de høyeste lydene.

Jeg bruker selv MP3Gain og synes den er perfekt til å sette alle låtene til ett nivå. Da slipper jeg at noen av låtene jeg har på MP3-spilleren min spiller dobbelt så høyt som resten av låtene.

Skjønner, men på enkelte mapper/filer blir det så "stor" forskjell uansett, mulig jeg er "flisespikker" men at det er små forskjeller gjør meg gal :smile: Men ellers takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 13:17, Superbrain skrev:

Prøv MusicMatch Jukeox 7.**. Fungerer meget bra.

Bruker den når jeg sikkerhetskopierer mine cd-plater, men hvor finner jeg normaliseringen der da? Har ikke satt meg så godt inne i musicmatch enda..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 20:36, Killer_DT skrev:

Bruker ikke alle rippeproggene et standard lydnivå da? Det ville gjort det unødvendig meg det progget!?!

Eh, nei de bruker ikke standard lydnivå. Når man ripper rippes det identisk, er lyden lav i utgangspunktet på en cd, vil mp3'en bli tilsvarende like lav. Derfor brukes andre programmer for å normalisere lydnivået.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...