Gå til innhold

Kvalitetskonverteringsprogram for .mid til .mp3

Erren

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg driver for det meste og tuller litt rundt med Flash, men så fant jeg ut at jeg skulle lage en liten animasjon som var litt lenger enn 70 bilder.

Jeg soste rundt på internett og lasta ned litt musikk og lydeffekter, men når jeg skulle importere dem i Flash var ikke filer av typen .mid støttet, og biloteket mitt var nå bare fullt av masse Kirbyer og CS-lyder.

Jeg har lasta ned to programmer som konverterer midi-filer til mp3, men ingen av dem fungerte no særlig.

Det ble ikke no særlig mer enn støy og et lite snev av melodi, og jeg irriterte meg grå over at jeg lot pc-en stå i 30 minutter og konvertere til søppel.

Så jeg lurer på om noen har erfaringer eller anbefalninger med lignende programmer, der resultatet blir litt mer enn øresus.

PS: Ja, jeg sjekka mp3-innstillingene, og den ble innstilt til beste kvalitet.

Takker for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Midi er ikke lyd i seg sev, bare en samling ansatser og varigheter for hver tone i hver stemme, samt bruk av pedal og div andre småting. En midifil blir ikke til musikk uten at du har en god synth. Du trenger en sequenzer som f.eks musicator, cubase, finale, logic etc. for å kunne sette opp hvilke instrumenter hver midikanal skal sendes til, og evt et lydkort med midiutgang hvis du sender til en ekstern synth. Det finnes mange gode soft-synther der ute, men dessverre er de fleste langt fra gratis. Kanskje er det lettere å få noen som har muligheten til å gjøre det for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...