nyland Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Skal nå gå over fra analog til digital speilrefleks (jada - er "litt" sein ) Har lest at gamle EOS objektiver kan brukes på nye kamera, men for å være 100% sikker: Kan følgende som er brukt på en EOS 650 brukes på en Canon 350D: - objektiv "Canon zoom lens EF 35-70mm 1:3,5 - 4,5" - objektiv "Sigma UC zoom 70-210mm 1:4 - 5,6" - blitz "Canon Speedlite 300EZ" Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Skal nå gå over fra analog til digital speilrefleks (jada - er "litt" sein )Har lest at gamle EOS objektiver kan brukes på nye kamera, men for å være 100% sikker: Kan følgende som er brukt på en EOS 650 brukes på en Canon 350D: - objektiv "Canon zoom lens EF 35-70mm 1:3,5 - 4,5" - objektiv "Sigma UC zoom 70-210mm 1:4 - 5,6" - blitz "Canon Speedlite 300EZ" Heisann. Bedre sent en aldri Jeg gikk selv fra EOS 600 som var et glimrende kamera til EOS 10D som gir meg mer glede. Jeg hadde også en EF 100-300mm f5,6 som fungerte fint sammen med 10D , men fant etterhvert ut at skarpheten ikke var helt topp over hele zoomområdet og jeg måtte opp på b.l f 6,5 for økt skarphet. Da må det som du sikkert vet mye godt lys til Derfor har jeg senere byttet til den supre EF 70-200 f2,8 L. Men du kan helt fint bruke EF 35-70mm som du har Men du må som kjent gange brennvidden med 1,6 på ditt nye digitalkamera og da blir det liten vidvinkel igjen. Sigma objektivet du refererer til , er jeg mer usikker til om du kan bruke. Speedlite blitzen kan brukes , jeg hadde også en slik fra EOS 600 , men du kan kun bruke den manuelt. Du vil mest sannsynlig bytte den ut fordi det ofte blir tungvindt , eller du bruker den innebygde blitzen. Selv byttet jeg til Sigma EF 500 DG Super , som fungerer helt topp sammen med 350D. Den koster under 2000,- og er nesten like sterk som Canon sin 550EX. Lykke til i den digitale verdenen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå