FpsStu Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Topic sier vell det meste? Er på min 12time på kjøreskole, og må si det er heller vanskelig å få til en burnout... Når jeg ruser opp motoren, og slipper clutchen, bare kveles driten... Kan kanskje ha noe med at det er en Golf med 1.4(!) motor? Er burnout umulig med automat gir? Selv med over 300hk? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Er det noen grunn til at kjørelæreren din ikke sparker deg ut av bilen og ber deg komme tilbake om tre år? Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Bournout er absolutt ikke noe problem med automatgir men det krever sine hester ja. Golfen blir nok i det tammeste laget men du kan jo prøve å dra på håndbrekke litt. Skjønner ikke at kjøreskole læreren din tillater slikt men Edit: lese først ja Endret 11. september 2005 av Duffy85 Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 "oisann, slapp clutchen litt fort der..." Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 ....er på min 12time på kjøreskole, og må si det er heller vanskelig å få til en burnout... Nå er jeg riktignok noen år eldre enn deg, men er burning blitt en del av kjøreopplæringen for tiden ? Er ingen problem å "burne" med en golf 1.4, men hva i all verden er hensikten med det da ? Lenke til kommentar
Booter Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hvis du skal burne med automatgir så må du nesten sette den i 2.gir manuelt og gasse på før du slipper bremsen fort. Synes du bør få lappen før du begynner å tulle med sånne ting. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 kanskje i tilfellet sensor spør om man kan vise hvordan man ikke skal oppføre seg :/ Kjørte i går bak en bil (var ti meter bak eller no) så kommer en postbil fra venstre og stopper for den første og jeg turer videre etter han foran. Men så klarer han i postbilen å burne så røyken står fra dekkene for å komme forbi meg (japp han har vikeplikt for meg) og jeg må bråbremse. Posten skal alltid frem :s, ikke bli slik! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Er burnout umulig med automat gir? Selv med over 300hk? Med 300HK får du det nok til men med gammeldags automatkasse så skal det mere hester til en med manuellkasse. Den gamle Datsun 200L med 114HK jeg hadde for en del år siden var det ingen problemer å legge lakrisstriper med men med Nissan Laurel 2,4SLX med 135HK og automatkasse går det ikke. Årsaken er ganske enkelt at 1. giret på automater er en del høyere en på manuellkasser samtidig med at man ikke får til å rykke så bra med automat. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 det der med postbiler er morsomt... har ikke sett en postbil enda som kjører mer eller mindre 'normalt'.. Derfor var det litt morsomt når en av de lokale postbilene kokte nede på postkontoren så dampen stod Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Greit, jeg skal slutte å skremme kjørelæreren, og vente til jeg får lappen og egen bil med å kødde med sånt... men noen som kan forklare hvordan? vil ikke akkurat sende clutchen til helvette fordi jeg ikke vet hvordan... Må jeg sette på brekk? brems? eller er det som jeg trodde, ruse opp motor og bare slippe clutch sakte? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du må ha nokså høyt turtall og slippe ut clutchen fort. Men det sliter SYKT mye på både clutch, dekk, motor og drivledd.. Er vel bare å anbefale for biler som virkelig tåler det.. PS: På våt asfalt eller grus går det hele mye lettere, og sliter mindre. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Dersom du har forhjulstrekk : Sett på handbrekk, gi motoren passe turtall, slipp clutchen brått, og gi full gass. Juster så turtallet til du syns det selv passer. NB! Pass på turtallet så du ikke blåser motoren til himmels dersom den ikke har turtallsperre. Ved bakhjulstrekk : Stå i ro med bilen, Hold bremsen litt inne, gi passe turtall, slipp clutchen brått, og juster bremsefoten litt slik at bilen står i ro mens du brenner dekk. Bruk gjerne venstrefoten til å justere bremsingen med etter du har sluppet clutchen. For begge øvelser gjelder førstegiret såfremt du ikke har stor motor. Pass også på at det er dekk du brenner, og ikke clutch Dette er litt vanskeligere å gjøre, kontra å burne med en forhjulstrekket bil, men øvelse gjør mester, så det er bare å tyvlåne pappas BMW Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 det der med postbiler er morsomt... har ikke sett en postbil enda som kjører mer eller mindre 'normalt'.. Derfor var det litt morsomt når en av de lokale postbilene kokte nede på postkontoren så dampen stod hehe, det har de bare godt av. Det er seriøst den verste kjøringen jeg har sett, liker ikke folk som burner for å treffe meg når de har vikeplikt :l Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Rus opp motor, slipp clutch fort og brutalt.. Alt samtidig som du holder på bremsen akkurat nok til at forhjulene holder bilen nogenlunde i ro. Bremsekraften er størst på forhjulene, og kraften fra motoren er sterkere enn bremseeffekten på bakhjulene, derfor vil bakhjulene spinne samtidig som forhjulene holder bilen på stedet hvil. Hvor mange hk man må ha kommer alt an på bilen. Har dratt noen saftige burnouts med 115hk (manuell og diffbrems) og 150hk (automat + diffbrems). Forskjell fra dekk til dekk, automat til automat, bil til bil... I min verden så er "burning" med forhjulstrekk nada kult. Vil påstå at det er umulig å ta en skikkelig burnout med forhjulstrekk. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Trenger ikke all verden av motor for å burne, har selv burnet med 50 hk og forhjulstrekk, samt 70hk bakhjulstrekk uten noen som helst slags problemer. Det man heller bør tenke på er hvor godt har bilen av at man holder på slik ? De bilene jeg har gjort det på skulle allikevel på dynga.... Lenke til kommentar
taxfree Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 har dere 3 føtter eller? gi gass/ clutch/ brems? Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Når (bak)hjulene først har begynt å spinne, sliter det vel ikke spesielt my på annet enn dekk. I forhold til litt hard kjøring, mener jeg 1 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 har dere 3 føtter eller? gi gass/ clutch/ brems? Man bruker tåa på høyre fot til å bremse, så bruker man resten av foten til å gi gass.. easy peasy... hehe Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Når (bak)hjulene først har begynt å spinne, sliter det vel ikke spesielt my på annet enn dekk. I forhold til litt hard kjøring, mener jeg Sliter nok en del på drivverk / motor, samt relativt mye på bremser bak. Hadde en fiat for en del år siden som fikk gjennomgå, og den var stort sett fri for bremser bak til slutt. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Dette er da med manuelt gir. Det er jo avhengig om du har forhjuls eller bakhjulstrekk. Forhjulstrekk: De fleste biler med fwd har handbrekket på bakhjulene. Så bare sett bilen i 1 gir, rus motoren, slipp clutchen og gi full gass. Fordi at bilen bremser på bakhjulene, så spinner forhjulene. Bakhjulstrekk: Her kreves det litt hester kanskje? Rwd bremser jo på forhjulene, så da er det bare og sette bilen i 1, rus, motoren til helvette, slipp clutchen og trø inn bremsen. Har du nok hester, så vil bilen begynne og "Burne". Med automatgir og rwd så er det bare og trykke inn bremsen og gi full gass, om du har nok hester. Stefaren min har en Transam som vi prøvde det på. Var så vidt borti gassen, så kom røyken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå