Gå til innhold

Asus A7N8X-E DELUX + SATA Disker

Slip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet var antagelig mest stilte spørsmål på dette forumet en periode.

Du må installere driver for SATA-kontrolleren manuelt når du installerer Windows. Last ned fra ASUS eller bruk disken som følger med HK. Når du booter opp Win-cden får du etterhvert en beskjed om å trykke en tast (f6...?) for å installere tredjeparts scsidrivere eller noe i den dur. Gjør det og følg instruksjonenen videre. Jeg tror forøvrig du MÅ ha en gammeldags diskettstasjon for å få til dette.

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt nå. Noen sier at man må enable sata i bios for dette kortet. Vel, hvordan? Jeg finner ikke dette i bios. Nærmeste jeg kommer er "Onboard Serial Port 1". Den er satt til 3FB/IRQ4 - kan det bli noe kluss her? Bør den kanskje stå på auto?

Lenke til kommentar

Nå står det slik;

1. Scsi

2. Cd

3. hd 1

Boot other device: enabled

--

Den kommer til skjermbildet hvor " DMI pool data... " kommer, og hvor man velger hva man skal boote fra. Nå kommer bare nvidia boot ett eller annet. onboard netverkskort..

Lenke til kommentar

off topic:

Men er det neon som vet om nvidia vil komme ut med nye drivere til nforce 1,2,3 hovedkort snart? Synes 5.10 driverne fra spetember 2004 begynner å bli litt gamle

on topic:

snakker du om sp1 og sp2 til win xp? Jeg mener hvis man har win xp må man legge inn sp1 før sp2? Tordde ikke det. Men hva med å følge denne guiden da kan du innstalere en ren windows med ferdig sp2 å se om det hjelper. Men husk og ha s-ata drivere på floppy under innstalasjonen av windows da ;)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Altså, når jeg driver og laster fra windows update og rebooter klikker den på et spesielt punkt. har aldri hatt noen gode erfaringer med sp2. men jeg tror den klikker før den tid, mens den laster MASSE små oppdateringer. faktisk før sp1 siste gangen jeg prøvde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...