theBoss2 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Hei jeg har en litten problem med Adobe Photoshop CS2. Når jeg lager design så velger jeg bestemt farge og alt ser bra utt på Photoshop. Men når jeg lagrer det i .jpg så blir fargene litt anerledes. Jeg jobber med RGB, 8 bit. Hvorfor? Hvordan kan jeg unngå det? Håper på en raskt svar! NB! Vett ikke helt om det er riktig kategorie! Endret 11. september 2005 av theBoss2 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har du prøvd lagre det i .gif? I donno.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Dette kommer nok av at du bruker en annen ICC-profil enn den maskina ellers bruker i Windows og i programmer osv. En ICC-profil forteller hvordan fargene skal se ut, og det finnes flere slike. Har samme problemet på min egen maskin, uten at jeg har funnet noen løsning - og det er ekstremt plagsomt. Se om du finner noe i Ctrl-Shift-K i PS. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ja, her òg. Fargene blir mattere når jeg har lagret, irriterende. Lenke til kommentar
theBoss2 Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Dette kommer nok av at du bruker en annen ICC-profil enn den maskina ellers bruker i Windows og i programmer osv. En ICC-profil forteller hvordan fargene skal se ut, og det finnes flere slike. Har samme problemet på min egen maskin, uten at jeg har funnet noen løsning - og det er ekstremt plagsomt. Se om du finner noe i Ctrl-Shift-K i PS. Ja måtte bare velge farge setting til den maskina bruker og da fungerte alt bra (Løsning: CTRL + SHKIFT + K og da velger du pc instillingene der!) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 theBoss2: Vel, ja for så vidt, det eneste er bare at dette ikke funker på maskina mi av en eller annen grunn... Er vel noe annet som ligger i bakgrunnen og overstyrer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå