Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke forbindelse med Ultr@Vnc..

Anbefalte innlegg

Hallo !

Har Ultr@Vnc server på en maskin med trådløs forbindelse i hjemmenettverk (Netopp formatert/innstallert Xp Pro, ingen brannmur).

Har Ultr@Vnc viewer på en (Xp Pro)maskin med kablet forbindelse i det samme nettverket, gitt Ultr@Vnc viewer tilgang på alle porter, men får fremdeles ikke forbindelse..... :(

Noen som har erfaring med dette, eller gode tips som kan prøves..

aaandy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får du svar på ping, da?

Husk at når du taster inn adressen til VNC-serveren, så må du inkludere porten; 192.168.1.2:1337.

Hei !

Får svar når jeg pinger ip adressen til pc`n ja..

"Husk at når du taster inn adressen til VNC-serveren, så må du inkludere porten; 192.168.1.2:1337.", hvor skal dette tastes inn ?

aaandy

Lenke til kommentar
Jepp, IP.adresse:port.

Du får vel spørsmål om IP-adressen til serveren du vil kople til? Porten skal altså skrives rett etter IP-adressen, kun adskilt med kolon.

Nei, i Ultr@Vnc Viewer så taster jeg bare inn datamaskin navnet på den maskinen jeg vil koble til, og trykker connect.., funket før, men ikke nå..

aaandy

Lenke til kommentar
Tast inn navnet på PC-en, etterfulgt av kolon og portnummer.

Nei, får det ikke til.., skriver "maskinnavn":1337, og jeg har satt opp port: 1337 på server ?

aaandy

Du vet ikke hvilken port serveren er satt opp til?

Har satt port: 1337 i det bildet som kommer opp når jeg dobbelklikker på Ultr@Vnc server, der tok jeg bort "auto". og satte inn 1337 på port.

aaandy

Lenke til kommentar
Er det meningen at du skal connecte til denne maskinen fra en anne maskinen som ikke er på det lokale nettverket?

Jeg kjører likens oppsett som du gjør, en maskin med kabel og en med trådløs, og det funger super hos meg.

Alt går på det lokale nettverket hos meg, så jeg trenger ikke åpne noe port ut mot nettet. I mitt tilfelle connecter jeg til 192.168.0.102.

Maskinene er på det samme lokalnettet, og jeg har ingen problemer med å gå inn på de plassene jeg har satt som "shared" på maskinen, men jeg skal bruke denne maskinen til å kjøre DL`s på, og vil derfor stue den bort i ett kott eller lignende, men må da ha muligheten til å kunne "se og kontrollere" skrivebordet fra en annen maskin..

aaandy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...