las^se Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 hei.. som sagt har jeg et problem med at skjermen min blir svart... dette skjer under innstallering av win2k og winxp! det som skjer er at når "setup" har kopiert de filene som skal kopieres, og pc'en foretar en restart, fortsettes innstalasjonen som vanlig etterpå...(når skjermen får sånn blå bakgrunn i dos, blablabla..) men så står det helt nederst: starting windows 2000/windows xp, der står den noen sekunder, men så blir skjermen svart, og lyset på skjermen indikerer at den ikke mottar noe signal... noen som har den fjærneste anelse om hva som er galt??? postet denne har, fordi jeg ikke vet hvor denne skal postes ellers..(siden jeg har fått meg wd 80 gb se og gainward g4ti4200 64mb idag...) forresten kan disse komponentene ha noe med saken å gjøre? resten av oppsettet er som følger: amd athlon 850 mhz 256sdram sb 128 jensen LAN 10/100 abit kt7a takk for svar:) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Prøv å installere uten Jensen-kortet. De er beryktet for å gjøre mye rart i WinXP. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 ooops... wrong card:) hadde d før, nå har eg et 3com... er vel ikke d da... :/ Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Nei tydeligvis ikke. Prøv uansett en så "ren" installasjon som mulig. Med et minimum av maskinvare. Hvilket operativsystem hadde du før? Lenke til kommentar
las^se Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 hadde xp på en annen harddisk.. på den nye innstallerte jeg win98se..(ustabilt) Lenke til kommentar
las^se Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 tror du det hjelper å bare innstallere med skjermkort og harddisk? (har floppy og cdrom noe å si?) Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 La kun HK/minne/cpu/skjermkort og hd stå igjen i maskinen av hardware... Mvh. Morten Holje VKII Kontor/Data aka Boqs Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Det er biosen som er problemet. Oppgrader denne til siste versjon, så er problemet ditt borte. Du finner siste versjon til ditt kort her Den siste biosen er versjon A9, endringene på denne biosen er: - Fix nVidia GeForce4 Ti 4x00 AGP card compatible issue with Windows XP. - HPT 37x BIOS version 1.11.0402.The RAID function is for KT7A-RAID only. This BIOS version is also for non-RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected. Jeg har vært borti samme problemet på et KT7A Versjon 1.3 hovedkort i kombinasjon med et Ti4400 skjermkort. Alt fungerte som det skulle etter oppgraderingen. Redigert: skrivefeil + at jeg hadde referert til feil biosrevisjon _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-08-13 20:14 ] Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Om du ikke har version 1.3 av abit kt7a så kan ikke du oppgradere bios.... Eneste du kan gjør er å bruke ett annet skjermkort under installasjonen, så bytter du tilbake til gf4 kortet etterpå. Husk å sett agp4x på disabled åsså, ellers vil du få stabilitets problem. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 jepp! tak for svara.. vet ikke hva slags kort-versjon jeg har, så jeg gikk for mr-smiths forslag.. fikk forresten problemer med strømtilførsel... gf4-korta suger virkelig watten ut av deg, både på grafikk og strømforbruk :smile: hehe! er det forresten mulig å finne ut hva slags versjon hovedkortet mitt er, bare ved å se på det, eller bruke et program?? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 16:25, Mr-Smith skrev:Om du ikke har version 1.3 av abit kt7a så kan ikke du oppgradere bios.... Det stemmer ikke, linken over refererer til bioser til KT7 kortet, ikke KT7A hovedkortet. KT7 hovedkortet finnes bare i en versjon (i motsetning til KT7A). Biosoppdateringen fungerer derfor utmerket. Quote: Eneste du kan gjør er å bruke ett annet skjermkort under installasjonen, så bytter du tilbake til gf4 kortet etterpå. Husk å sett agp4x på disabled åsså, ellers vil du få stabilitets problem. Som sagt, det beste er å oppdatere bios. Men å bruke et annet skjermkort under installasjonen er et alternativ, dette vil jeg allikevel anse det som en nødløsning. Systemet kan være ustabilt dersom biosen ikke oppdateres, det er ikke bare under installasjonen av windows 2000/XP at det er probelmer. Lenke til kommentar
las^se Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 stresser endel me denne oppdateringen... prøvd flere ganger over lengre tid.. jeg får ikke til å laste ned fila.. explorer klarer ikke å finne serveren... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Det virker som om serveren i Taiwan er ute av drift. Du kan laste biosen ned fra den Amerikanske Abit siden Edit: skrivefeil _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-08-15 09:59 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå