Gå til innhold

Hoppende Gult lyn - Rallycross

Bombay

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Likte bildet godt.. Timingen, skarpheten, vinkelen og motivet er veldig bra.

Jeg syntes den røde bilen og personen bak tar litt av oppmerksomheten bort

fra motivet.

Tok meg friheten til å gjøre noen forandringer på bildet ditt ;)

Bigk.

post-209-1128931549_thumb.jpg

Endret av bigkay
Lenke til kommentar

Jeg vil anta at han har klonet vekk de forstyrrende elementene med "clone brush" i Photoshop. Personlig syntes jeg dette er en teknikk som tar tid å mestre, og den eneste måten er å være tålmodig, prøve, prøve igjen, og prøve enda litt mer! Er enda ikke blitt flink på det selv...

Skjønner at dette var hastverksarbeid fra din side Bigkay, men syntes du har touchet litt for mye borti taket på bilen. En grei løsning for å slippe å komme borti områder man ikke vil røre er å jobbe i layers.

Det finnes masse god litteratur om Photoshop, men personlig får jeg MYE mer ut av guider i fotoblader. Vet ikke hvordan utvalget er på Narvesen, men her i Australia har de flere virkelig gode fotoblader som omhandler bruk av Photoshop, med trinn for trinn guider av forskjellig vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Esik: Jeg gjorde dette veldig kjapt i photoshop for å vise hva jeg ville forandret.

(Gadd liksom ikke å bruke lang tid når det ikke er mitt bilde og når bildet er i low-res)

Jensemil: Brukte noe som heter "Stamp" i photoshop.. Den fungerer slik at

du trykker på S (snarvei for å komme i stamp modus) deretter holder du

ALT knappen på tastaturet inne og velger hvor man skal "kopiere" bilde-info fra

også kan man bare tegne "over" det man vil bli kvitt på bildet.

Den kopierer altså info fra et sted på bilde og settter det på et annet.

Bigk.

Endret av bigkay
Lenke til kommentar

Brukte canon 75-300 is usm. Måtte inn på 300 mm for å treffe.

Personlig så er jeg ikke så veldig stor tilhenger av å gjøre så mye med bildene - i dette tilfelle så synes jeg ikke at det at man ser noe i bakgrunnen er noe problem. Bakgrunnen er uskarp og når en er på rallycross stevne er det greit med litt "liv" rundt motivet. Synes ikke at bakgrunnen forstyrrer noe særlig her.

Men dette blir selvfølgelig en smaks sak.

Hyggelig med innspill.

Lenke til kommentar

Synes bilde var bra. Hadde alle som tar bilder på rallycross stevner gjort det halvparten så bra hadde det vært mere gøy å se i de forskjellige galleriene rundt omkring...

Bare et lite spørsmål , er mye rundt på rallycross løp og kjenner meg for en gangs skyld ikke igjen. Hvor er det? (synd man ikke for med lyd på et bilde.... he he)

Endret av Msport
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...