m-momr Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) under oppstarten av windwos xp fryser den 1-2 min etter velkommen skjermen av og til også på velkommen skjermen aner ikke hvorfor, har akuratt formatert, trodde det skulle hjelpe men neida. norn ganer opptil 4 min også, dette er utrolig irritenrnde, fordi resten av oppstarten går super raskt. takker for svar Endret 11. september 2005 av m-momr Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det kan vel være mange årsaker. Jeg ville ikke brydd meg om å finne ut av det, i hvert fall ikke før jeg hadde prøvd systemgjenoppretting. Opprett til første punkt før problemet begynte. Ofte løser det slike problemer. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Høres nesten ut som du bruker norton :!: Lenke til kommentar
viranth Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Helt sikkert noen drivere som kan ha klikket. Har du noen tilleggskort du kan ta bort for å sjekke om det er det som er problemet? Anti-virus, daemon tools, zonealarm og slike ting kan henge seg opp og skape problemer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det første jeg hadde gjort er å kjøre memtest86. Så prøve og starte opp i sikkerhetsmodus og se om problemet gjentar seg. Dersom det gjør kan det godt være HW problemer og jeg hadde undersøkt temperaturer, både vha temperatursensor i BIOS og ved å ta på kjøleribbene på CPU, NB og GPU. Husk at dersom en kjøleribbe er veldig kald kan det bety at kontakten mellom den og core er dårlig. Jeg hadde så koblet ut så mye som mulig av maskinvare (ekstra disker, lydkort, katoder, vifter) og klokket ned (og satt ned spenning) CPU for å se om det kan være PSU som er problemet. Dersom problemet ikke gjentar seg i sikkerhetsmodus er det trolig en driver eller et program som kjører i oppstarten som lager problemer. Avinstaller alle driverene du kommer på, slå av oppstart av alle programmer og eventuelt deaktiver så mange services som mulig. Kjøre sfc.exe i CMD kan du også gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå