SvennAndre Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Heisann! Tok dette bildet en vinterdag jeg skulle til Trondheim. Du ser Stjørdal "by" med Værnes flyplass i bakgrunnen. Er tatt med et crappy Sony 3.2MP kamera, og jeg har ikke gjort en dritt med det i PS eller andre program. Hva syns dere? Brukte heller ikke støtte, så for et helt randome bilde syns jeg det er veldig pent. >>Trykkes her for bilde(ISDN warn)<< Lenke til kommentar
Fready Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Dette var for meg et helt ordinært bilde... Noen av de mest dominerende objektene i bildet er et trafikkskilt og en container, så om det var det du ønsket og ta bilde av så fair enough. Stå på videre Mvh Fready Lenke til kommentar
colman Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ordinært bilde. Det var grått og litt uklart. Ga meg ikke noe spesielt inntrykk, men stå på videre :-) Lenke til kommentar
ferik Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Fin himmel, men trur du kunne funne litt bedre forgrunn siden det er den som dominerer så mye, er ikke så veldig interresant å se på veier og containere... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Hehe, som sagt, er for all del ikke et planlagt bilde.. Det ble tatt bare fordi jeg skulle sjekke batteri nivå på kameraet elns Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Men hvorfor legger du det ut på en bildekritikkside hvor seriøse hobbyfotografer despereat prøver å fremstille sine kunstverk, planlagt i flere uker da? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Mange gode bilder ikke planlagt men dette ble vel snapshotaktig. Kan ikke se noe spesielt motiv her, skjev horisont og en søppelcontainer. Og takk vår Herre for bredbånd. Kjørte igjennm Stjørdalen på lørdag men kunne ikke se all den snøen der da Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Ingen mål og mening med bilde, ganske rotet bilde med mange ting å følge med på, terningkast 1. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 syns dere var litt slemme på slutten her...bedre å gi litt konstruktiv kritikk Jeg er enig i noe av det som er sagt...men jeg tror bildet kunne sett bedre ut om du "rettet" det litt opp og kasnkje "fjernet" skiltet! deep Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hadde du bevegd deg ned rett bak containeren og tatt bildet utover jordet, kunne det ha blitt enda bedre tror jeg. Skiltet, containeren og veien gjør at bildet blir bare rot for meg... Og som sagt; horisonten er skjevere enn meg på fylla Vel, jeg gjorde ett lite forsøk med bildet ditt - er ikke sikker på om horisonten er helt rett, men den er bedre... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 husene på venstre side ødelegger MASSE. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hadde du bevegd deg ned rett bak containeren og tatt bildet utover jordet, kunne det ha blitt enda bedre tror jeg. Skiltet, containeren og veien gjør at bildet blir bare rot for meg... Og som sagt; horisonten er skjevere enn meg på fylla Vel, jeg gjorde ett lite forsøk med bildet ditt - er ikke sikker på om horisonten er helt rett, men den er bedre... enig. burde kasnkje stårr oppå containeren og tatt bildet derfra... ? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Hehe, her får jeg høre det.. Forumet er vel for alle? tenkte det hadde vært litt morsomt å få litt kritikk på det bildet. Skjønner jo, og har altid skjønt, at det ikke er noe mesterverk, og kameraet er jo ikke noe å skryte av heller, men var fin den versjonen din MrMagoo Lenke til kommentar
qdos Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hva syns dere? Brukte heller ikke støtte, så for et helt randome bilde syns jeg det er veldig pent. Hva synes du selv? Kunne du tenke deg å henge dette på veggen i glass og ramme? Bildekritikken er vel ikke akkurat ment for posting av "random" bilder som blir tatt for å teste batterinivået på kameraet (hvis dette virkelig var hensikten, og ikke bare en unnskyldning). Dette er et godt eksempel på at selv om en solnedgang kan være pen å se på i *real life*, blir et bilde uten komposisjon hvor solnedgangen inngår planløst ikke nødvendigvis noe mesterverk. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Er sant det du sier Elling, var pent å se på. Var forresten en soloppgang. Hadde jeg henta stativet, flytta meg på åkeren hadde det blitt mye bedre, er klart det. Da hadde jeg nok villet hengt det på veggen. Skal nevnes og at det er lenge siden jeg tok bilde, ser jo det på snøen. Var vel i februar eller deromkring. Men jeg har nå fått det jeg ville ut av denne tråden, kritikk. Takker for alle svar. Edit: Nå vet jeg hva jeg må fikse til neste gang Endret 20. september 2005 av ThaAndre Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Men hvorfor legger du det ut på en bildekritikkside hvor seriøse hobbyfotografer despereat prøver å fremstille sine kunstverk, planlagt i flere uker da? Fordi denne siden er for _alle_ også nybegynner og folk som bare har tat et bilde for gøy som de likte. Det er en helt latterlig elitistisk holdning du viser der og det er ikke sånn dette forumet er ment å være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå