Gå til innhold

Amatør bilde tatt en vinterdag, kritikk?

SvennAndre

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tok dette bildet en vinterdag jeg skulle til Trondheim. Du ser Stjørdal "by" med Værnes flyplass i bakgrunnen.

Er tatt med et crappy Sony 3.2MP kamera, og jeg har ikke gjort en dritt med det i PS eller andre program.

Hva syns dere? Brukte heller ikke støtte, så for et helt randome bilde syns jeg det er veldig pent.

>>Trykkes her for bilde(ISDN warn)<<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du bevegd deg ned rett bak containeren og tatt bildet utover jordet, kunne det ha blitt enda bedre tror jeg. Skiltet, containeren og veien gjør at bildet blir bare rot for meg... :dontgetit:

Og som sagt; horisonten er skjevere enn meg på fylla :p

Vel, jeg gjorde ett lite forsøk med bildet ditt - er ikke sikker på om horisonten er helt rett, men den er bedre...

post-209-1126610642_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hadde du bevegd deg ned rett bak containeren og tatt bildet utover jordet, kunne det ha blitt enda bedre tror jeg. Skiltet, containeren og veien gjør at bildet blir bare rot for meg... :dontgetit:

Og som sagt; horisonten er skjevere enn meg på fylla :p

Vel, jeg gjorde ett lite forsøk med bildet ditt - er ikke sikker på om horisonten er helt rett, men den er bedre...

enig. burde kasnkje stårr oppå containeren og tatt bildet derfra... ?

Lenke til kommentar
Hva syns dere? Brukte heller ikke støtte, så for et helt randome bilde syns jeg det er veldig pent.

Hva synes du selv? Kunne du tenke deg å henge dette på veggen i glass og ramme? Bildekritikken er vel ikke akkurat ment for posting av "random" bilder som blir tatt for å teste batterinivået på kameraet (hvis dette virkelig var hensikten, og ikke bare en unnskyldning). Dette er et godt eksempel på at selv om en solnedgang kan være pen å se på i *real life*, blir et bilde uten komposisjon hvor solnedgangen inngår planløst ikke nødvendigvis noe mesterverk.

Lenke til kommentar

Er sant det du sier Elling, var pent å se på. Var forresten en soloppgang.

Hadde jeg henta stativet, flytta meg på åkeren hadde det blitt mye bedre, er klart det. Da hadde jeg nok villet hengt det på veggen.

Skal nevnes og at det er lenge siden jeg tok bilde, ser jo det på snøen. Var vel i februar eller deromkring.

Men jeg har nå fått det jeg ville ut av denne tråden, kritikk.

Takker for alle svar.

Edit: Nå vet jeg hva jeg må fikse til neste gang ;)

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar
Men hvorfor legger du det ut på en bildekritikkside hvor seriøse hobbyfotografer despereat prøver å fremstille sine kunstverk, planlagt i flere uker da? :hmm:

Fordi denne siden er for _alle_ også nybegynner og folk som bare har tat et bilde for gøy som de likte.

Det er en helt latterlig elitistisk holdning du viser der og det er ikke sånn dette forumet er ment å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...