l0l89 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg skulle akkurat til å se en film,men når jeg skulle åpne den i WMP så ville den ikke åpnes,det stod bare at jeg måtte sette ned oppløsningen og fargekvaliteten OK,jeg gjorde det,men den ville forsatt ikke spille,så jeg åpnet den i VLC,den begynte å spille,men den hakket noe veldig. Det er ikke pcen det er noe galt med,den er helt tipp topp! Men det er noe som er rart her,men dere vett sikkert svaret på det! Takker får svar Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg skulle akkurat til å se en film,men når jeg skulle åpne den i WMP så ville den ikke åpnes,det stod bare at jeg måtte sette ned oppløsningen og fargekvaliteten OK,jeg gjorde det,men den ville forsatt ikke spille,så jeg åpnet den i VLC,den begynte å spille,men den hakket noe veldig. Det er ikke pcen det er noe galt med,den er helt tipp topp! Men det er noe som er rart her,men dere vett sikkert svaret på det! Takker får svar Tror du burde laste ned en codec. ace mega codek pack er veldig bra Google it Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg er fristet til å spørre hva slags maskin det er snakk om her. Da VLC er ett av de programmene, som bruker minst resurser under avspilling, i hvertfall slik jeg opplever det. Og filmen hakker vanligvis ikke hvis du ikke a)Har for svak PC b)Det er noe feil med filmen(altså at den er kodet feil osv). Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg er fristet til å spørre hva slags maskin det er snakk om her. Da VLC er ett av de programmene, som bruker minst resurser under avspilling, i hvertfall slik jeg opplever det. Og filmen hakker vanligvis ikke hvis du ikke a)Har for svak PC b)Det er noe feil med filmen(altså at den er kodet feil osv). codec er noe som brukes til å se en spesiel type fil Her er en link til codecpacken;) Last ned en du så skal det funke Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Han sier at han får spillt av filmen med VLC, noe som ikke er så rart, da vlc stort sett inneholder codec for etthvert filformat som finnes der ute. Problemet hans er jo at det hakker, ikke at han ikke får spillt av filmen. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Han sier at han får spillt av filmen med VLC, noe som ikke er så rart, da vlc stort sett inneholder codec for etthvert filformat som finnes der ute. Problemet hans er jo at det hakker, ikke at han ikke får spillt av filmen. ikke for alle filmer tror jeg, men det er jo bare å laste ned codecdpack Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ikke hent ned codec pack! Huff og huff for en dårlig anbefaling! Er det noe som virkelig kan ødelegge for avspilling så er det å installere en av disse "megapacks" som finnes rundt omkring. Som en hovedregel så trenger du Xvid og ffdshow, samt støtte for ulike "container" formater (Matroska etc.) og av lyd trenger du som regel bare AC3Filter. Så få som mulig er bra tanke gang! Men når du sier at filmer "hakker" så kan det bety så mangt og for alt vi vet så er det filmen og ikke PCen som er skyldig her... Hvilket format er det? (ikke svar .avi, for det sier ingenting! ) Er vel ikke en HD film? Isåfall må du ha en ganske rå maskin for å spille det av... Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Pcen har: P4 1,7GHz,1GB RAM,GeForce 6800 256 mb,så det er vel ikke pcen det er snakk om? Filmen er "THe Last Samurai" en helt vanlig DVD-film,det er "VOB-Filer" :S ikke vet jeg hva det er! :S Og jeg har ikke lyst å laste ned masse sånn codec skit,får det har jeg dårlig erfaring med,VLC har alldri skuffet meg,men det gjorde det når det hakket,men det er vel ikke VLC "feil" ?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå