Gå til innhold

Vil et 7800 GT fungere meed en HP f1523?

lovehater

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å bygge meg en ny data om en stund, men vil helst ikke investere i en ny skjerm. Skjermen har jeg hatt i snart 2 år er en HP f1523. Den har bare en maksimal oppløsning på 1024x768 px, noe som er lite men den lille størrelsen på 15" 'jevner det ut'. Responstiden er på 23 m/s, noe som er mye i forhold til dagens standard. Det jeg lurer på er om det vil bli såkalt overkill med et 7800 GT kort, og hva det vil føre til og eventuelt hvordan det kan unngås, om jeg nå må kjøpe et annet skjermkort eller bare finne meg i det å investere i en helt ny LCD skjerm.

Taker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok billigere kort enn 7800 som lar deg kjøre på full detalj på 1024 oppløsning. Så om du ikke har planer om å bytte ut skjermen de kommende år, så er du like godt tjent med å gå ned et nivå på skermkortet.

edit: har du i tillegg en prosessor som er litt eldre, så vil også den holde tilbake et 7800 kort.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Så dere mener at jeg heller bør gå for et f. eks X800XL kort i stedet, vil det yte like bra på en så lav oppløsning? Det er jo ikke bare skjermoppløsningen som har noe å si på ytelse, komponentene er nok viktigere. Ikke det at jeg kommer til å spille BF2 hele tiden men det er jo et spill som krever mye, uansett oppløsning. Ikke det at et X800XL ikke duger, men jeg vil ha en data som jeg kan bruke i en stund framover.

Som sagt kompenserer den lille størrelsen på skjermen for den lave oppløsningen, så alt blir ikke 'stort' som noen av dere vil finne det. Jeg vil uansett vente til AMD kommer ut med ny sokkel, og se hvilke kort ATi kommer ut med siden jeg ikke har tjent inn alle pengene enda.

Endret av lovehater
Lenke til kommentar
Så dere mener at jeg heller bør gå for et f. eks X800XL kort i stedet, vil det yte like bra på en så lav oppløsning? Det er jo ikke bare skjermoppløsningen som har noe å si på ytelse, komponentene er nok viktigere. Ikke det at jeg kommer til å spille BF2 hele tiden men det er jo et spill som krever mye, uansett oppløsning. Ikke det at et X800XL ikke duger, men jeg vil ha en data som jeg kan bruke i en stund framover.

Som sagt kompenserer den lille størrelsen på skjermen for den lave oppløsningen, så alt blir ikke 'stort' som noen av dere vil finne det. Jeg vil uansett vente til AMD kommer ut med ny sokkel, og se hvilke kort ATi kommer ut med siden jeg ikke har tjent inn alle pengene enda.

Forskjelen er mindre ved lågare oppløysning og motsatt ved høgre. I tilleg har du sikkert ein prosessor som trekker ned ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...