Jarmo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) jarmo: har du hatt problemet en stund? Hatt det en stund nå, mistenker at telenor har overbooka sentralene sine Endret 16. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Folk som sier det er "bare å ringe kundeservice" hos Telenor tviler jeg har prøvd dette selv. Det tok meg over ett (1) år før min linje ble iorden, og jeg måtte lide meg gjennom mer heismusikk enn hva sunt er. Telenors modemserie fra Topcom var en katastrofe de nektet å innse. Topcom er visst et belgisk firma, har det i det hele tatt kommet noe godt ut av det landet? Etter for lang tid og etterhvert hissige email fra min side, fikk jeg byttet svineriet med en Speedtouch, og ting virker bedre. Likevel opplever jeg at nettet faller ned innimellom, og at jeg da får nytt IPnummer. Hastighet på UDP er heller ikke bra, så onlinespill kan være et problem. Telenor kan fakturere, og de har etterhvert god erfaring i masseoppsigelser, men service er et ord de ikke forstår hva betyr. Og så lurer de på hvorfor folk flytter sine abonnementer. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Ja mye av at de har satt opp hastighetene men at de ikke har oppgradert linjene at de ikke klarer å overføre og dermed overbelastet til tider. Vi får iallefall se om det bedrer seg mot nyttår siden de skulle være ferdig til den tid. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Codename_Paragon: Kan ikke akkurat si at Zyxel-modemet mitt er noe suksess heller. Det blir så vamt at routeren(DI-624+) blir overopphetet og kutter helt. Tror dere jeg får lov av tullenor å montere inn en Delta 60mm Endret 17. september 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Nå har det startet hos meg igjen, flere som har samme problem nå ? Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg føler med dere for å si det sånn Hadde problemer med at adsl fra telenor datt ut fortere enn folk skifter tvkanal i reklamepausen på tv. Problemet mitt ble da ikke fikset av telenor på grunn av arrogant "kundeservice" som ikke kom med andre råd enn "har du prøvd å restarte modemet?" og "har du prøvd å slå av datamaskinen i 5 min og trykke av knappen bak på pc'n og slå den på igjen og starte opp igjen?" Tror det tok mellom 1-2 år før jeg fikk fiksa linja. Etter dette var jeg så lei at jeg bytta internettleverandør. Hadde en anna operatør, tiscali fram til jeg ble tvangsflytta til telenor igjen. Og da merkelig nok så begynte feila igjen på linja datt ut av internett daglig og gjerne flere ganger om dagen, det er ikke noe som er mer irriterendes enn det når man er på IRC, MSN og gamer. Så etter litt ble jeg temmelig lei IGJEN av elendige stjelenor og bytta isp igjen og da funka det fint igjen Så virker som at Telenor har problemer med systemene sine eller kapasiteten dems for de kan ihvertfall ikke greie å ha et stabilt nett. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 har dere sjekket mailen i det siste?? driver dere med nelasting f.eks torrent?? kan være begrenset internett tilgang.. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Dersom jeg ser i routerloggen min, ser jeg at jeg blir koblet fra/til UTROLIG mange ganger i forhold til "slik det var før", men av en eller annen grunn mistenker jeg routeren. ALDRI kjøp Zyxel! Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 tropic: torrents kan lastes ned på de portene du vil. Så er vanskelig for isp'er og sette ned hastigheten på torrentnedlastning. go torrents Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Er det som ofte er problemet som Moro Klompen sier at ringer man telenor så får man de standard talbakemeld som Slå av pcen og restart modemet. Er utrolig irriterende når man sitter på IRC og MSN og kopler seg av og på. Selve internett surfingen fungerer ok mens IRC/MSN som må ha direkte tilkopling klikker av og på. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hm, lenge siden jeg har hatt samme problem nå. Kan jo være dårlige linjer frem til sentralen også da. Men da skulle det ikke vært "tidsbestemt" Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 skulle ikke tro det, men skjedd omtrendt samme tiden som tidligere i uken. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jævelig irriterende at du logger av og på hele tiden på MSN.. Fåkke sagt noenting, omtrent Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Nå er internett oppe å går igjen. Hm skjer som regel ved disse tidene at det kommer igjen. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Mulig det er mye pågang på sentralen. Endret 17. september 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Har en lang avstand til sentralen også, er fler jeg har hatt kontakt med som har telenor de har også samme problem men ikke så ofte, har sikkert med at han har kortere avstand til sentralen. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Har kommet litt lengre på feil søkingen her, jeg har en pc til i en krok her, jeg prøvde å slå på den andre pcen her som også er tilkoplet routeren så klikket msn etter 1-2 min surfing på den. Routeren er en cNet Cnig 914 Lenke til kommentar
xDynamicx Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har samme problemet.. Jeg har ringt Telenor.. Han sier at han skal teste min linje.. Da finner han ikke no feil ,,, (No pack lost) men jeg har ikke no problem når jeg ringer han heller .. nette blir borte i noen minutter.. (Å prøv å få tak i dem på den tiden) Så han mener det må være min Routher.. den har blitt byttet pga lyn & torden å di der Men jeg har det samme problemet enda... Største problemet er på natten.... I natt var det borte ca 1time 20 min .. Får ringe dem i morgen å høre igjen Btw Modem: Zyxel Prestige 600 Routher: Linksys EtherFast 4-p Os: Winxp Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Om du greier å få tak i en teknisk kyndig på Telenor, be dem sjekke oppkoblingsprotokollen. Der vil dårlige modem avsløre seg. Å sjekke pakketap er langt fra tilstrekkelig, og hva de gjør når de "sjekker linjen" kom jeg aldri til bunns i. Et overspenningsvern til 300 kroner er vel anvendte penger, da kan du være sikker på at strømnettet ikke har skylden for at utstyret ikke fungerer. Lenke til kommentar
tropic Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) I natt var det borte ca 1time 20 min .. har du sjekket e-posten din? kan være at du har lastet ne veldig masse.. og telenor gir deg begrenset internett tilgang.. har samma prob selv.. starter jeg et nelastings program f.eks azureus, så detter linjen ut etter en stund.. Endret 20. september 2005 av tropic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå