Kenny Bones Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Tenkte kanskje å starte en tråd om dette eller et sted vi kan diskutere forskjellige typer teksturer og hvordan de kan lages for å oppnå beste resultat. Er det noen som har peiling på sånt? Har utforsket litt om bump og normal mapping og har lagd en del til prøving. Personlig liker jeg offset mapping, eller virtual displacement mapping og parallax mapping som det også kalles, som er en videreføring av bump. Det skaper en virtuell dybde på overflater selv om de egentlig er helt flate. Steng eller flytt denne tråden om den ikke passer her! Edit: Siste bilde er ordentlig displacement mapping, noe som faktisk forandrer meshen til objektet. Parallax er en virtuell måte å gjøre det på, noe som er mye mer vennlig mot datamaskinen i in-game på spill og applikasjoner. Dette er mest sansynligvis dette som blir bakgrunnen for fotorealistisk grafikk om noen tiår. Her er noen bilder av det neste spillet jeg gleder meg mest over. The Elder Scrolls 4 Oblivion. Helt fantastiske teksturer og de benytter alle disse funksjonene. Pluss fysikk, trær som faktisk blåser i vind og et revolusjonært AI-system noe som vil gjøre dette spillet til en bestselger! Endret 10. september 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Tema er spennende det, men jeg ser ikke at du har noe spørsmål. Er det noe du lurer konkret på, eller noe du vil si? AKIRA Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Tenkte bare til å diskutere ting og tang om noen har peiling på området. Synes det er utrolig spennende! :!: Lenke til kommentar
Dj_Arnleif Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hmmmmm grafikk... aha eg er grafikkhore:D Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Noen som vet forskjellen på Normal Mapping, og Bump Mapping? Lenke til kommentar
Dj_Arnleif Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Vet faktisk ikke eg har meir kontroll på Pixel shaders og slike ting. Endret 11. september 2005 av Dj_Arnleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå