VegardStr Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Er på Itpro.no og skal forbedre ytelsen på systemet mitt, men så dukker problemet opp: Finne rikke mappe/ikonet "Lokal sikkerhetspolicy" i Administrative Verktøy i kontroll panelet mitt Siden eg henter ifo fra på itpro.no: http://itpro.no/sections.php?op=viewarticle&artid=174 Takker for svar. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 jeg finner den ikke heller, men du kan gjør det samme med TuneXP Final 1.5: http://www.driverheaven.net/dforce/showdoc...oc=txp_download gå inn på " Memory and File system " og " enable> clear pagefile on shutdown " lykke til Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 secpol.msc du er ute etter? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 vet ikkje hva eg er ute etter eg, er ute etter å gjøre det som står på itpro.no siden, men vet ikke mer enn det. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Bare kjør "secpol.msc" i CMD du. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Secpol.msc gjennkjennes ikke som en intern eller ekstern komando, kjørbart programm eller satsvis fil. den meldingen kommer opp. hvis det skal ha noe å bety, så har eg WinXP home. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det har alt å bety. Den finnes ikke i Home. Når det gjelder det tipset på itpro så har jeg et mye bedre tips: Sett pagefile til en fast størrelse. Det vil gi mindre fragmentering enn å ha dynamisk, ergo bedre ytelse. Sånn rent teoretisk vil det beste være om du først skrur av pagefile på den disken, defragmenterer disken helt og så setter pagefil til fast størrelse. (min og max er samme, mellom halvannet og to ganger mengden RAM er vanlig størrelse) Lenke til kommentar
exchange Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sett pagefile til en fast størrelse. Det vil gi mindre fragmentering enn å ha dynamisk, ergo bedre ytelse. Dette har jeg tilbakevist i flere posteringer på itpro samt kan også vise til 4 utgaven av Windows Internals. Algoritmene for virtuellt minne er optimalisert for dynamisk bruk. Fast størrelse vil i de fleste tilfeller føre til DÅRLIGERE ytelse. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Men har de algoritmene optimalisert for fragmentert pagefile? Du kan jo heller ikke defragmentere den med windows sin egen defragmenteringsfunksjon. Det hadde også vært kult med den linken til WI om det er online. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå