gurugutten Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hepp! Har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort og prosessor. Hovedkort: Abit AG8-V Guru Prosessor: Pentium 4 3,2Ghz Ved oppstart kommer en beskjed om att prosessoren har blitt byttet, og at jeg må i bios og forandre instillinger. får to valg: trykke F1 får å fortsette uten å gå i bios eller å gå til bios. Når jeg har gått inn i bios og gjort de instillingene jeg skal og prøver å lagre de nye instillingene, så skjer det ingenting. Det røde vinduet som spør om du skal lagre og avslutte blir bare stående og y`en blinker. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Dette hørtes veldig rart ut? Har du prøvd å resette cmos?? kan hende det funker... Lenke til kommentar
schwami Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Prøv evt å endre andre ting i bios, slik at du får testet om det er bare noen innstillinger du ikke får endret. Lenke til kommentar
gurugutten Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Hjalp ikke å resete CMOS. Prøvde å bare forandre boot sekvens, men vil fremdeles ikke lagre. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Kommer du videre? altså kan du starte windows eller? Hvis ikke så er det vel bare å sende delene tilbake dit di kom i fra. Lenke til kommentar
gurugutten Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 joda, får et valg om å gå videre ved å trykke F1, men er så kjedelig å måtte gjøre det ved hver omstart. Og det att jeg ikke får gjort instillinger i bios er heller ikke spessiellt gøy. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 prøv å flashe bios på nytt, eller til en nyere versjon. Det fungerer i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå