mX mann Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Vill A8V Deluxe passe sammen med en AMD Athlon64 X2 3800+. å vil det vere ett gått valg fremfor en enkeltkjærne cpu til samme pris, spiller ikke så my. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 er ikke a8v serien basert på via chipset? Gå for et nforce 4 basert hk, via er noe DRITT Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvis du vil ha hovedkort med AGP så er nforce3 ett noe bedre valg enn Via. Tror feks DETTE kortet skal virke bra til X2. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Ja a8v vil passe til x2, kortet er kanskje det beste socket 939 agp kortet du kan kjøpe. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 via er noe DRITT Du aner ikke hvor enig jeg er. Hvis du ikke vil bli innlagt på psykiatrisk avdeling grunnet sinnsyyyyyyk treg maskin så ikke kjøp VIA, ødela nesten mitt kabinett dag. Kan ikke bare skylde på chipsettet men det er bevist at VIA er tregt. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Etter hva jeg har hørt skal hvis dette kortet her vere dårligere en det asus kortet med VIA chipset: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sitter her med et dødt 9NDA3+ som aldri klarte 1T på minnet, har nå et Abit AV8(Via) som kjører fint 1T. Når det gjelder ytelsen så gruser det Epox kortet selv med en HT på 237 vs. 270. Kan ikke klage på Via kortet annet at Agp låsen svikter en plass etter 260 hos meg. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ytelsen er bra på Via-kort til A64, men Via har mye stabilitets og kompatibilitetsproblemer, det har de alltid hatt og slike problemer forsvinner ikke sånn uten videre. Feks når Via omsider begynte å klare å lage en IDE-kontroller som var stabil så kom Sata, samme regla omatt. De har visstnok holdt på å forbedre Sata-kontrollerne sine men jeg tviler på at de får det til med det første, et dårlig design kan ikke forbedres - de må lage en ny fra bunnen av for at det skal bli bra. Dessuten, feilprosent er grusom på Via-baserte kort, for eksempel Asus; en kar som driver å tester hardware på et audio-forum hadde aldri hatt DOA-kort med Intel chipset fra Asus, men med Via presterte han å få 3 kort på rad som ikke virka 100%. Man kan spørre hvorfor SiS som er billigere enn Via ikke klarer å levere haugevis med DOA-chipset. Via har gitt mange stakkars selvbyggere grå hår, men hvis noen tror at slike problemer forsvinner over natta så kjøp ivei. Via og Kia, kvaliteten ligger i navnet Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Gå for en av DFI's Lanparty nF4 hovedkort. De er visst veldig kurante til overklokking også etter uttallige tester jeg har lest. Ellers synes jeg cpu-en er et godt valg. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Gå for en av DFI's Lanparty nF4 hovedkort. De er visst veldig kurante til overklokking også etter uttallige tester jeg har lest. Ellers synes jeg cpu-en er et godt valg. Kanskje han har et AGP8X skjermkort og ikke ønsker å oppgradere til nforce 4 riktig enda? (pci-e) Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Gå for en av DFI's Lanparty nF4 hovedkort. De er visst veldig kurante til overklokking også etter uttallige tester jeg har lest. Ellers synes jeg cpu-en er et godt valg. Kanskje han har et AGP8X skjermkort og ikke ønsker å oppgradere til nforce 4 riktig enda? (pci-e) Dett stemmer, har ett ganske nytt AGP kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå