pcfaen Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Er dette en fullversjon med lisens for 5 klienter og ikke oppgradering av ms server 2003. Stusser litt over prisen, og er litt forvirret av typer og lisenser. Ser at det er en OEM vers. Cray Norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Nei det er bare 5 lisenser i tillegg til eksisterende lisener man måtte ha.. Lenke til kommentar
pcfaen Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Ok den er grei.......takkfor svar. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Spar bryet og bruk heller GNU/Linux, *BSD eller Solaris (UNIX System V). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Spar bryet og bruk heller GNU/Linux, *BSD eller Solaris (UNIX System V). Kjempe bra svart. Du må ha grublet lenge på den der. Trådstarter må nå ha sett lyset etter det svaret. Jada slike svar er det folk vil ha. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Spar bryet og bruk heller GNU/Linux, *BSD eller Solaris (UNIX System V). Kjempe bra svart. Du må ha grublet lenge på den der. Trådstarter må nå ha sett lyset etter det svaret. Jada slike svar er det folk vil ha. Ser ikke noen vits i å betale masse penger for et operativsystem når det fins alternativer som er gratis, og til og med bedre... Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ser ikke noen vits i å betale masse penger for et operativsystem når det fins alternativer som er gratis, og til og med bedre... Kanskje du ikke ser noe vits i det, men det kan faktisk være andre som synes det. Og du vet sikkert ikke hva slags server park som blir kjørt der, slik at det er ikke sikkert man kan kjøre noe annet enn Windows systemer der. Det er ikke alle systemer som støtter Linux heller...... Tenk deg om før du kommer med slike "svar" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Ser ikke noen vits i å betale masse penger for et operativsystem når det fins alternativer som er gratis, og til og med bedre... Kanskje du ikke ser noe vits i det, men det kan faktisk være andre som synes det. Og du vet sikkert ikke hva slags server park som blir kjørt der, slik at det er ikke sikkert man kan kjøre noe annet enn Windows systemer der. Det er ikke alle systemer som støtter Linux heller...... Tenk deg om før du kommer med slike "svar" Tenk deg om selv! Hvorfor kan ikke alle systemer kjøre GNU/Linux / *BSD / Solaris? Det finnes alltid erstatninger for det som er i Windows, i UNIX baserte systemer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 F.eks. samba, som er en reverse engineering av M$ sin egen SMB/CIFS-protokoll yter over dobbelt så høyt som M$ sin egen implementasjon. Det sier litt om M$ sin ineffektivitet når det kommer til nettverkstjenester. Lenke til kommentar
Nytelse Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det beste OS'et er det man kan drifte selv.. Punktum. For min egen del hjelper det ikke noe som helst at Linux er gratis, for jeg kan ikke få det opp uansett. jeg kan heller ikke sikre det på noen som helst måte. I Windows verdenen har jeg 11 års erfaring, så Windows er uansett det beste for meg, både admin messig og sikkerhetsmessig. Det beste er det man kan. Kan man Linux=Linux best, kan man Windows=Windows best Nytelse Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Ser ikke noen vits i å betale masse penger for et operativsystem når det fins alternativer som er gratis, og til og med bedre... Kanskje du ikke ser noe vits i det, men det kan faktisk være andre som synes det. Og du vet sikkert ikke hva slags server park som blir kjørt der, slik at det er ikke sikkert man kan kjøre noe annet enn Windows systemer der. Det er ikke alle systemer som støtter Linux heller...... Tenk deg om før du kommer med slike "svar" Tenk deg om selv! Hvorfor kan ikke alle systemer kjøre GNU/Linux / *BSD / Solaris? Det finnes alltid erstatninger for det som er i Windows, i UNIX baserte systemer. Hvor mange hundre tusen er du villig til å bruke på å porte nisjeprodukter? Hvor mange hundre tusen er du villig til å bruke på å porte store økonomisystemer? Hvor mange hundre tusen er du villig til å bruke på opplæring? Skal jeg fortsette? Trådstarter spør om om noe og kan for alt vi vet ha milioner av gode grunner til å beholde den platformen, og tro meg de finnes. Det er IKKE "bare" å porte systemer over på Unix. Og jeg kan gi deg hundrevis av eksempler på viktige programmer som ikke har alternativer på noen unix platform, og det er kun innefor min bransje. Gudene vet hvor mange det finnes i andre bransjer. Edit: Ikke noe galt med gratis software, jeg sitter akkurat nå å setter meg inn i MySQL og php men MySQL er fortsatt en svært begrenset realsjonsdatabase som ligger ca 20 år bak Oracle i funksjonalitet og har ingen ting til felles med InSQL som er et MS basert produkt du ikke porter til unix på 1, 2, 3. Endret 12. september 2005 av Babelfisken Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Oracle kjører på UNIX, så det skulle ikke være et problem. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Oracle kjører på UNIX, så det skulle ikke være et problem. Men helt gratis, eller enkel lisensiering har den ikke. Er de ikke nedi ~1,5 lisens for dobbelkjerne nå? Forøvrig trodde vi snakket om freeware kontra Windows jeg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Oracle kjører på UNIX, så det skulle ikke være et problem. Men helt gratis, eller enkel lisensiering har den ikke. Er de ikke nedi ~1,5 lisens for dobbelkjerne nå? Forøvrig trodde vi snakket om freeware kontra Windows jeg. Det har jeg aldri sagt heller, men Oracle satser tungt på Linux/UNIX. Og det finnes mange gode alternativer på Linux/UNIX-fronten uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå