Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vifta på varmeanlegget funker bare på full guffe.

phax

Anbefalte innlegg

heihå, vifta på varmeanlegget mitt har slutta og funke på de laveste hakkene, funker nå bare på full guffe. er vel en motstand eller no slikt som er gåen utifra det jeg har hørt ifra andre som har hatt samme probleme.

noen som vet hvordan jeg kommer til den på min bil, en golf 3, 93 mod. og hvor mye det koster for ny? evt hvor jeg kan bestille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gode greier, da er det vel bare å ta kontakt med høggeriet å se om de ikke har noe inne.. med mindre det ikke er så voldsomt dyrt for ny da.

Hoi, har samma problem på min Golf II som jeg har stående. Søk litt her på forumet, så finner du en tråd jeg hadde, og der gav Opus en pen forklaring på hvor det ligger. Jeg fant det vertfall på min. Regner med det er mye det samma på Golf III.

Og når du har gjort det på din og vet hvor det ligger, så er det bare å ta en tur til høggern og demontere noen dashbord til du finner en som ingen har tatt før.. :)

Lenke til kommentar
Min 98 Ford Mondeo 2,0L har samme problem. Hvor finner jeg motstanden?

Hehe.. Hadde samma problemet sjøl.. Men mekka det :)

Du tar ut lufte rillene eller hva det heter, og skrur ut skruene og løfter ut dashbordet. Bak der sitter kretskortet til både vifte og speedometer og hele pakka. Du må enten bytte hele krets kortet eller så må du ha skikkelig peil på elektroteknikk ;) hehe Kan nok få tak i ny kretsplate på høggern eller på Ford :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere som har problemet:

Prøv å ta av bryteren til regulering av viftehastighet og mål motstanden (Gjennom motstandene) i pluggen til bryteren med et ohm-meter. Måler du forskjellige verdier mellom 0-2 og 10 Ohm så skal motstandene være i orden. Prøv deretter å måle bryteren for å finne ut om den er defekt. Sparer deg for mye bryderi og det kun er bryteren som må byttes.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...