phax Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 heihå, vifta på varmeanlegget mitt har slutta og funke på de laveste hakkene, funker nå bare på full guffe. er vel en motstand eller no slikt som er gåen utifra det jeg har hørt ifra andre som har hatt samme probleme. noen som vet hvordan jeg kommer til den på min bil, en golf 3, 93 mod. og hvor mye det koster for ny? evt hvor jeg kan bestille. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg vil anbefale deg å kontakte en lokal vw forhandler for å få pris på ny bryter. Deretter kan du ringe rundt til diverse bilopphøggerier for å få en brukt bryter (ikke til overpris siden du nå vet hva en ny koster). Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Formotstanden som sitter på viftehuset er gåen. Viftehuset ligger under dashbordet på passasjersiden. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 okei, så hvordan går jeg frem for å finne den, må jeg demontere hele dashbordet eller hva? har du peiling på hva jeg må regne med for en ny en? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Ikke mye å skru nei, er en kappe av skumplast under dashbordet(der man har føttene)som du klipser av. Vifta skal du da finne helt til høyre mot døra. Aner ikke hva motstanderen koster, men regner med den er dyr på VAG. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 gode greier, da er det vel bare å ta kontakt med høggeriet å se om de ikke har noe inne.. med mindre det ikke er så voldsomt dyrt for ny da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 gode greier, da er det vel bare å ta kontakt med høggeriet å se om de ikke har noe inne.. med mindre det ikke er så voldsomt dyrt for ny da. Hoi, har samma problem på min Golf II som jeg har stående. Søk litt her på forumet, så finner du en tråd jeg hadde, og der gav Opus en pen forklaring på hvor det ligger. Jeg fant det vertfall på min. Regner med det er mye det samma på Golf III. Og når du har gjort det på din og vet hvor det ligger, så er det bare å ta en tur til høggern og demontere noen dashbord til du finner en som ingen har tatt før.. Lenke til kommentar
varmluft Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Min 98 Ford Mondeo 2,0L har samme problem. Hvor finner jeg motstanden? Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Min 98 Ford Mondeo 2,0L har samme problem. Hvor finner jeg motstanden? Hehe.. Hadde samma problemet sjøl.. Men mekka det Du tar ut lufte rillene eller hva det heter, og skrur ut skruene og løfter ut dashbordet. Bak der sitter kretskortet til både vifte og speedometer og hele pakka. Du må enten bytte hele krets kortet eller så må du ha skikkelig peil på elektroteknikk hehe Kan nok få tak i ny kretsplate på høggern eller på Ford Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 har snakka med han jeg kjøpte bilen av, han er bilmekaniker så jeg skulle bare komme bort så skulle han fikse det! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 har snakka med han jeg kjøpte bilen av, han er bilmekaniker så jeg skulle bare komme bort så skulle han fikse det! Flott service.. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg hadde også dette problemet på min Omega 87 modell. Bytta bryter for å regulere hastigheten på vifta og den funker flott igjen Kosta 100 spenn hos høggern Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Noen som vet hvor den sitter på en 740 stasjonsvogn, 88-modell? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Dere som har problemet: Prøv å ta av bryteren til regulering av viftehastighet og mål motstanden (Gjennom motstandene) i pluggen til bryteren med et ohm-meter. Måler du forskjellige verdier mellom 0-2 og 10 Ohm så skal motstandene være i orden. Prøv deretter å måle bryteren for å finne ut om den er defekt. Sparer deg for mye bryderi og det kun er bryteren som må byttes.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå