Gå til innhold

SD-RAM

Kjetil J

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-08-13 17:13, Kjetil J skrev:

Her er de 5 gyldne "lovene" for mitt evt. nye hovedkort. Ellers så kommer jeg til å fortsette med SD-RAM.

1: Jeg vil ha Intel socket 478.

2: Hovedkortet bør ha 533MHz buss.

3: Hvis jeg skal gå for DDR-RAM må jeg finne et DDR hovedkort.

3: Hovedkortet må passe til en 533MHz, 2,2GHz Intel-prosessor som jeg vil kjøpe, og må kunne støtte 2 hard-disker, en floppy, en cd-rom, en cd-brenner +en live-drive (til sound blaster live PLATINUM).

4: Jeg trenger 1 AGP og minst 4 PCI-sloter.

5: Jeg trenger også da ddr-ram, kanskje 512mb(?). Hva tilsvarer 640SD-RAM i DDR? Kanskje litt vanskelig å si, men jeg bør vel minst ha det.

PS: Jeg kjøper på psdata.no, ikke komplett.no (ingen fordommer, bare magefølelse og sponsing).

Strength and honor!

-sitat: Maximus

(smashing pumpkins RULES)

***JERVE STUDIOS***

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-13 17:16 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-13 17:28 ]</font>

Harddiskene og CDROM/CDbrenner er IDE. Floppy har egen connector, Live Drive har egen connector mot lydkortet. Dermed trenger du bare et kort som støtter 4 IDE enheter, noe ABIT kortet gjør. ABIT kortet er forøvrig veldig likt ASUS P4S533, men noe billigere.

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt: Skal du først legge i penger på ett nytt system og har en lapp ekstra å legge i, så er dette opp i mot det optimale kortet for P4 / DDR:

http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P...2F+Socket%2D478

Her får du masse ekstra innebygget, som RAID, LAN og Firewire. Slipper med andre ord å kjøpe nettverkskort / FW kort hvis du bruker dette.

Hvis du ikke har bruk for alt det ekstra "stashet", så får du samme kort uten (med samme ytelse) her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...