jevel Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 17:13, Kjetil J skrev:Her er de 5 gyldne "lovene" for mitt evt. nye hovedkort. Ellers så kommer jeg til å fortsette med SD-RAM.1: Jeg vil ha Intel socket 478.2: Hovedkortet bør ha 533MHz buss.3: Hvis jeg skal gå for DDR-RAM må jeg finne et DDR hovedkort. 3: Hovedkortet må passe til en 533MHz, 2,2GHz Intel-prosessor som jeg vil kjøpe, og må kunne støtte 2 hard-disker, en floppy, en cd-rom, en cd-brenner +en live-drive (til sound blaster live PLATINUM). 4: Jeg trenger 1 AGP og minst 4 PCI-sloter. 5: Jeg trenger også da ddr-ram, kanskje 512mb(?). Hva tilsvarer 640SD-RAM i DDR? Kanskje litt vanskelig å si, men jeg bør vel minst ha det. PS: Jeg kjøper på psdata.no, ikke komplett.no (ingen fordommer, bare magefølelse og sponsing)._________________Strength and honor! -sitat: Maximus(smashing pumpkins RULES) ***JERVE STUDIOS***<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-13 17:16 ]</font><font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-13 17:28 ]</font> Harddiskene og CDROM/CDbrenner er IDE. Floppy har egen connector, Live Drive har egen connector mot lydkortet. Dermed trenger du bare et kort som støtter 4 IDE enheter, noe ABIT kortet gjør. ABIT kortet er forøvrig veldig likt ASUS P4S533, men noe billigere. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Bare så det er sagt: Skal du først legge i penger på ett nytt system og har en lapp ekstra å legge i, så er dette opp i mot det optimale kortet for P4 / DDR: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P...2F+Socket%2D478 Her får du masse ekstra innebygget, som RAID, LAN og Firewire. Slipper med andre ord å kjøpe nettverkskort / FW kort hvis du bruker dette. Hvis du ikke har bruk for alt det ekstra "stashet", så får du samme kort uten (med samme ytelse) her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå