The Jackal Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Har 3 HDD'er, 2x45GB IBM 75GXP og 1 120GB WD SE. IBM diskene står i RAID 0 med 4 partisjoner, mens WD står alene med 1 partisjon. Problemet er at WD disken faller ut i Windows. Det skjer helt vilkårlig, når WinXP starter opp, fungerer den fint og jeg kan lese og skrive til den, men plutselig er den borte, tilsynelatende uten grunn. Starter jeg maskinen på nytt, kommer den fram igjen, men det er utrolig irriterende siden FTP-serveren min er hele denne disken? Noen som har vært borti lignende problem? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Min WD 80 "besvimte" innimellom, som din.. Problemet mitt var tydeligvis varme, den var gloheit; og "besvimingen" kuttet helt ut etter at jeg satte inn ei vifte til å blåse på diskene.. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 :sad: har hatt mistanke om det, men jeg vet liksom ikke åssen jeg kan få sjekka om det er det. Har 2 kabinettvifter, så jeg ville jo tippe at det ikke skulle være noe problem....Andre forslag? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hvis du har 3 disker som er montert over hverandre (tett). så utvikler det masse varme!! Prøv å sette innen vifte som sørger for litt sirkulasjon eller monter de lenger vekk fra hverandre.. Min var nemlig så varm at det var ubehaglig å ta på den.. to som stod tett over hverandre! en liten vifte som ikke høres og bare flytter litt luft gjorde underverker. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Det som er kjipern er at WD disken står helt alene, der hvor det er best luftsirkulasjon??!!? Ikke kan jeg skjønne det men...Hvis jeg skal ta en av kabinettviftene mine, hvilken bør jeg ta? Den som blåser luft inn, eller den som blåser luft ut? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hvis den står helt alene og ikke er varm så kan jo det antakeligvis utelukkes.. hvor stor strømforsyning har du?? hva er resten av systemet ditt?? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 430 W Enermax Whisper PSU Abit KT7-RAID m/Silent Viking vifte 1GHz Athlon T-Bird Jensen 10/100 NIC Creative GeForce 2 GTS SB Live!Platinum Sony 52X CD-ROM Plextor 16x10x40 CD-brenner 2x Enermax 80mm kabinettvifter Noise-Control Fulltower, Svart Maskinen har ALDRI vært overklokket Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 for å finne ut om varme er noe problem i pc'n.. prøv med åpent kabinett? evt sett en vifte mot harddisken? eller sett den utenfor kabinettet... sjekk ledningen, kan være feil på den? sjekk strømkabelen og harddisk kabelen står skikkelig i? kjør en eller annen harddisk-test-sak? Lenke til kommentar
Okie85 Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 hmm,, ta ut harddisken og se etter om det er noen brukne pinner der du kobler til strømkontakten.. først knakk en pinne med meg (ibm) uten at eg merket det (merket det først etter at problemer oppstod) og da "datt" hd ut av og til.. hadde ut og inn disken av maskinen noen ganger og så var 2, og så 3 pinner brutt av... var brutt ikkje så langt fra printkortet,, ca 5mm. da var det fram med loddebolten og lodde de på igjen funker fint nå.. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Tingen er at dette har kommet gradvis, derfor mistenker jeg varme. Har uansett montert en liten vifte over harddisken nå, så får vi se hva som skjer over natten. Dettern ut da, så kaster jeg den i veggen eller .no. Lenge leve IBM 75GXP!!! Har aldri hatt no tull med de (er vel en av de få tenker jeg). Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg har oxo problemer med at harddisken plutselig slår seg av i XP :sad: , så restarter maskinen seg og allt virker fint igjen! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Det var nok varme som var problemet her. Har stått på 24 timer uten at harddisken har detti ut nå. Prøv å montere en liten vifte over harddisken din. Jeg tok en en liten fra en P2 kjøler jeg hadde, og hang den opp med hyssing :razz: Fungerer glimrende. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 De fleste nyere hd'er har innebygde temperaturmålere. Download feks. dette programmet for å sjekke temperaturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå