Gå til innhold

HD faller ut i WinXP

Anbefalte innlegg

Har 3 HDD'er, 2x45GB IBM 75GXP og 1 120GB WD SE. IBM diskene står i RAID 0 med 4 partisjoner, mens WD står alene med 1 partisjon. Problemet er at WD disken faller ut i Windows. Det skjer helt vilkårlig, når WinXP starter opp, fungerer den fint og jeg kan lese og skrive til den, men plutselig er den borte, tilsynelatende uten grunn. Starter jeg maskinen på nytt, kommer den fram igjen, men det er utrolig irriterende siden FTP-serveren min er hele denne disken? Noen som har vært borti lignende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har 3 disker som er montert over hverandre (tett). så utvikler det masse varme!!

Prøv å sette innen vifte som sørger for litt sirkulasjon eller monter de lenger vekk fra hverandre..

Min var nemlig så varm at det var ubehaglig å ta på den.. to som stod tett over hverandre! en liten vifte som ikke høres og bare flytter litt luft gjorde underverker.

Lenke til kommentar

430 W Enermax Whisper PSU

Abit KT7-RAID m/Silent Viking vifte

1GHz Athlon T-Bird

Jensen 10/100 NIC

Creative GeForce 2 GTS

SB Live!Platinum

Sony 52X CD-ROM

Plextor 16x10x40 CD-brenner

2x Enermax 80mm kabinettvifter

Noise-Control Fulltower, Svart

Maskinen har ALDRI vært overklokket

Lenke til kommentar

for å finne ut om varme er noe problem i pc'n.. prøv med åpent kabinett? evt sett en vifte mot harddisken? eller sett den utenfor kabinettet...

sjekk ledningen, kan være feil på den? sjekk strømkabelen og harddisk kabelen står skikkelig i?

kjør en eller annen harddisk-test-sak?

Lenke til kommentar

hmm,, ta ut harddisken og se etter om det er noen brukne pinner der du kobler til strømkontakten..

først knakk en pinne med meg (ibm) uten at eg merket det (merket det først etter at problemer oppstod) og da "datt" hd ut av og til..

hadde ut og inn disken av maskinen noen ganger og så var 2, og så 3 pinner brutt av... var brutt ikkje så langt fra printkortet,, ca 5mm.

da var det fram med loddebolten og lodde de på igjen funker fint nå..

Lenke til kommentar

Tingen er at dette har kommet gradvis, derfor mistenker jeg varme. Har uansett montert en liten vifte over harddisken nå, så får vi se hva som skjer over natten. Dettern ut da, så kaster jeg den i veggen eller .no. Lenge leve IBM 75GXP!!! Har aldri hatt no tull med de :grin: (er vel en av de få tenker jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...