Gå til innhold

vifte til athlon xp 1800+

Caveman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei der.

EKL fra komplett.no.

Veldig stille og godkjent til XP1900+.

Med kraftige PS'er og gjerne en dårlig/bråkete chipsettvifte er det siste man trenger en turboprop på prosessoren :smile: Spesielt hvis man kjører ADSL og lar PC'en stå på hele tiden.

Jeg har selv en AMD Athlon 1.33 med en Globalwin FOP32-1. Denne bråkte no' jævlig, men det var før. Nå har jeg byttet ut prosessor og chipsettvifter med PAPST glidelagervifter som gir 19 desibel. PC'en er nesten ikke til å kjenne igjen.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på bios.

Med den gamle ZT biosen lå jeg 4 grader over hovedkorttemp ved surfing på nettet.

Med siste 64 bios jobber prosessoren hele tiden og har akkurat nå en temp på 41C. (Hovedkortet ligger på 26 og er tre grader over romtemperatur.)

Prosessortemperaturen er omentrent den samme som ved orginalviften. Men husk at forskjellen kan være større ved tungt arbeid. Det vil jeg finne ut neste gang jeg kjører video over til PC. Da jobber alt 100%.

En annen ting som er verdt å nevne er at PAPST viften jeg monterte på prosessoren ikke har tre ledninger. Det betyr at BIOS og HK-monitoren ikke ser viftehastigheten.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en AMD XP 1600+, er også opptatt av at støyen fra cpuvifra skal være minimal.

Har derfor bestilt en 10dB 60x60 papst/1550rpm vifte fra microplex og skal sette den på taisol 760 kjøleren(bytter ut den viften som er der)... har ikke tenkt å overklokke prosessoren... noen som tror at denne viften blir for liten?

Lenke til kommentar

hallais!

jeg har ei global win vifte som takler 1,6 ghz samt alle xp inkl. 1900+.

med silver artic 2 i mellom er dette perfekt (stabilt, kjølig.. u name it)

et problem! Den bråker no inn i helvette (rundt. 45-50 dB)

Så ikke kjøp denne i alle fall, hålder på å få fnatt snart :smile:

Lenke til kommentar

Aldri kjøp globalwin vifte!!!!!

Jeg kjøpte globalwin vifte til min XP 1900

Jeg hadde vifte som var 1,8ghz samt xp 1900 osv..

jeg flyttet PC-en 5 meter

til viften datt av,men det viste ikke jeg.

Så når jeg startet opp PC-en gikk det 5min til hovedkortet var brent samt CPUen(Prossesoren)

Viften satt godt på men forsatt ikke stol på Globalwin Vifter:-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...