bokhylle Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hei. Kan 2 maskiner instalere Windows XP fra samme cd? Har gjort det, men jeg må aktivere innen 30 dager. (får snart internett på den) Vis jeg aktiverer, mister den andre maskinen lisensen på Windows XP da og ikke kan bruke det lenger? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Dette tror jeg må være det spørsmålet som har blitt stilt flest ganger i dette forumet, samtidig som det er en av de tingene som Microsoft er mest tydelig og klar på: 1 XP-lisens = 1 datamaskin. Hvis du installerer en XP-lisens på en maskin, og så aktiverer denne, så vil du ikke kunne aktivere på maskin nr. 2 som du installerer samme lisensen på - og den vil slutte å virke etter tredve dager. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 du kan bare bruke lisensen på en maskin. les dette:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878 Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Men mange jeg kjenner har gjort det. Skal spørre hva de har gjort jeg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Alle privatpersoner som har samme XP på flere maskiner har gj............................................................ hmm Ser ikke ut som forumet lar meg skrive ulovligheter. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Alle privatpersoner som har samme XP på flere maskiner har gj............................................................ hmm Ser ikke ut som forumet lar meg skrive ulovligheter. Pirat kopiert XP. Men skal jo ikke nevne hvor man får tak i det. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Alle privatpersoner som har samme XP på flere maskiner har gj............................................................ hmm Ser ikke ut som forumet lar meg skrive ulovligheter. Pirat kopiert XP. Men skal jo ikke nevne hvor man får tak i det. Hvor, hvor, hvor? hehe. Bare spøk. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg skiftet harddisken (hvor OS lå) på PC'en og installerte den samme lisensen på en ny HD på samme maskin. Nå får jeg ikke aktivert PC'en. Håper jeg slipper det telefonstresset hvor en trenger 1/2 time og full konsing når hun "baltiske" dama leser opp den nye key'en. Så er det HDD'en som gjenkjennes? Det burde vært en måte og gjort det over nettet. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 du kan bare bruke lisensen på en maskin. les dette:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878 Svjv har jeg samme key som hundrevis av andre, og maskinen ble nyelig validert hos MS. Ikke alle cooperate lisenser ugyldige. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei. fikk samme problemet jeg også forrige gang jeg installerte XP Home som fulgte med maskina mi. Nå venter jeg bare på at Lisensen skal skli ut slik at jeg igjen kan installere Windows 2000 Pro Eng istede. Denne er SÅ mye bedre synes jeg. Den XP Home versjonen jeg har fulgte med som recovery på maskina mi og er som en vanlig XP cd bare at man slipper å skrive inn serial. Har ikke gidda å gjort noe med aktiveringa da jeg allikevel skal bytte til Win2k på den pc`en. Grunnen til at jeg måtte aktivere den installasjonen på nytt igjen etter formatering tror jeg hadde noe med at jeg bytta kabinett for noen månder siden. Da måtte man visst aktivere Windows på nytt. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Grunnen til at jeg måtte aktivere den installasjonen på nytt igjen etter formatering tror jeg hadde noe med at jeg bytta kabinett for noen månder siden. Da måtte man visst aktivere Windows på nytt. Tviler på at du må reaktivere om du bytter kabinett så lenge innmaten er den samme Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 noe måtte det være. For jeg måtte aldri aktivere den på nytt før. Men nå har jeg nesten aldri kjørt den versjonen heller jeg da. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Grunnen til at jeg måtte aktivere den installasjonen på nytt igjen etter formatering tror jeg hadde noe med at jeg bytta kabinett for noen månder siden. Da måtte man visst aktivere Windows på nytt. Tviler på at du må reaktivere om du bytter kabinett så lenge innmaten er den samme Ring det tlf. nr. og få koden av en hyggelig dame på telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå