Fat_ASS Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Leter etter ny musikk med kvinnelig sanger slik som på nightwish. Har hørt litt på Epica å synes de er veldig bra å kunne godt ha tenkt meg noe i den retningen...det viktigste er at det er metal å kvinnelig sanger å gjærne med litt opera preg i seg... Noen som har noen bedre forslag...? EDIT: en liten leif Endret 10. september 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
taxfree Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Within Temtation Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Vel, det er kanskje ikke like episk og teateralsk som Nightwish, men kvaliteten er i mine øyne mye høyere. Jeg snakker om det norske bandet Lumsk. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sirenia!! Det er det beste bandet med kvinnelig vokal jeg noen gang har hørt. Du kan jo også sjekke ut Tristania, Orphanage og Therion, hvilket også er meget så bra band... Og så har vi jo Gåte Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Aghora, er ikke sånn "episk" metal, men har kvinnevokal og er IMO svært bra saker. Edenbridge har ofte blitt sammenlignet med Nightwish. Endret 11. september 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 pagans mind .. mitt favoritt band etter nightwish -- tarja Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 pagans mind .. mitt favoritt band etter nightwish -- tarja Hva har Pagan's Mind med kvinnevokal å gjøre? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 White Willow. Men de veksler jo mellom kvinnelig og mannlig vokalist. Om musikken er i samme gate kan jo også diskuteres Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 det er noen låter hvor det er ei som synger.. altså pagans mind kunne passe her Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 det er noen låter hvor det er ei som synger.. altså pagans mind kunne passe her På det grunnlaget vil du da påstå at Ásmegin og Agathodaimon passer inn i denne tråden også? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Within Temtation Sharon den Adel Selv om de kanskje ikke alltid er like heavy som Nightwish Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Guano Apes er vel ikkje akkurat i samme sjanger, heller meir mot Metal\Rock, men dei har kvinnelig vokal og eg synest dei har knallgode sanger. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hva med Lacuna Coil? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Guano Apes er vel ikkje akkurat i samme sjanger, heller meir mot Metal\Rock, men dei har kvinnelig vokal og eg synest dei har knallgode sanger. guano apes er bra ja, men ganske langt fra samme sjanger, så det blir litt irrelevant ja Endret 11. september 2005 av MrLee Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 The Gathering. Helt klart. Platene "Mandylion" og "Nighttime Birds" er nok midt i blinken. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Leaves eye. Fin musikk. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 midnattsol da? er det no sånn du vil ha? norsk er det og Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du mener tysk band med norsk vokalist? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Ambeon Sirenia Tristania Lacuna Coil The Gathering Therion After Forever Within Temptation TOT tildels The sins of thy beloved Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Du mener tysk band med norsk vokalist? er det det ja... det var ikke jeg klar over. men jeg gir f**n i hvem som spiller og synger bare det er bra jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå