Gå til innhold

Ubuntu: debootstrap exited with an error


Zethyr

Anbefalte innlegg

Som emnefeltet så fint sier, så skjer det noe galt når jeg skal installere ubuntu linux på en VM-maskin. Den ber meg se /var/log/messages eller virtual console nr 3 for detaljer.

Jeg trykker continue, og den sier the base system installation into /target/ failed.

Jeg driver nå under "Install the base system". Jeg har gitt den 192 MB RAM, og den har fått 8.2 GB til en ext3-partisjon og ca 400 MB til swap.

 

Any ideas? Jeg sjekker nå cd-rommens integritet. Jeg kunne vel be den om å lagre debug messages, men jeg har ingen floppy tilgjengelig nå :p

 

btw. det er Ubuntu 4.10.

 

-Zethyr

 

edit: typo

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får kun en svart skjerm når jeg booter whatever jeg gjør.. jeg trodde jeg fant løsningen men det gjorde jeg ikke :/

 

Må jeg formatere /mbr etter mislykket forsøk på å installere GRUB? isåfall hvordan?

 

fint om noen svarer, men jeg tok en "jukse-veg" og sletta disken og oppretta en ny :p

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Humm.. beklager å forstyrre såpass mye i denne ellers nerdete delen av forumet :p , men nå sier den (ubuntu 5.04) at det ikke er noen harddisk tilknyttet systemet, samt at den ikke klarer å konfigurere nettverk automatisk. Nettet kan jeg jo alltids konfigurere manuelt, så brukervennlig som det er, men det er værre med hdd'en. At den ikke får info fra dhcp er jo også et tegn på trøbbel :( Jeg tror det er i VMWare feilen ligger denne gangen, men jeg har inntrykk av at det er mange som bruker det her, så kanskje noen vil gi meg litt hjelp hvis de kan?

Lenke til kommentar

Minnet meg litt om problemene jeg hadde da den ene RAM brikken var busta. Ingen andre OS ville instalere seg bortsett fra ubuntu, med noen av de feilene du beskriver her. Noen ganger fant jeg ikke disk, en annen gang var det dhcp som ikke funka. men til slutt fikk jeg instalert noe, og byttet ram...:p Så vet ikke om dette er ett lite forslag du kan prøve ut. Du kan jo prøve og se om en live cd finner harddisken din, også formatere den derifra.

Lenke til kommentar
Minnet meg litt om problemene jeg hadde da den ene RAM brikken var busta. Ingen andre OS ville instalere seg bortsett fra ubuntu, med noen av de feilene du beskriver her. Noen ganger fant jeg ikke disk, en annen gang var det dhcp som ikke funka. men til slutt fikk jeg instalert noe, og byttet ram...:p Så vet ikke om dette er ett lite forslag du kan prøve ut. Du kan jo prøve og se om en live cd finner harddisken din, også formatere den derifra.

Dette gjelder fremdeles innad i VMWare, hvor alle disker er virtuelle ;)

 

Ellers takk for tips :) Det hendte faktisk at dette skjedde i den "ekte" maskinen også, men da var det nok min kjære 80GB fra western som led en lang og pinefull død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...