Gå til innhold

Quake 1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

quake 2 er phett. si fra hvis dere ser meg på TnX serverene da;)

noen som tilfeldigvis vet om en plass jeg får tak i Quake 1???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

strafejump og rocketjump/grenadejump combo oxo er jo phett. og dubblejump. og alle de andre syke trixxene.

anbefaler diverse pimp jumping demoer fra q3 (syke hoppetrixx med hjelp av våpen)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 17:21, DeeTee skrev:

GeeZuZ: prøvd Netchild GLQuaken da?
- Om du liker GL quake, burde du inderlig prøve prosjektet mitt :smile:

Det der så jo rått ut!

Men det funket ikke så veldig bra på PC'en min. i eksplosjoner kommer det bare en svær firkant. Har et radeon 8500 kort...

noen tips?

Er det virkelig du som har snekret sammen den Netchild GLQuaken?

Lenke til kommentar

Lasta du ned Netchild GFX zip'en da? den må først pakkes ut i quake, så du får en katalog som heter

quakenetchild

så kan du kjøre netchild.zip, og DA vil du få kickass gfx :smile:

Test det..

Jepp.. teh one and only deetee :smile:

Lenke til kommentar

Lasta du ned Netchild GFX zip'en da? den må først pakkes ut i quake, så du får en katalog som heter

quakenetchild

så kan du kjøre netchild.bat, og DA vil du få kickass gfx :smile:

eller skrive netchild.exe -game netchild -width xxxx -bpp xx

der widt er 800, 1024, 1280

og bpp er 16, 32

Test det..

Jepp.. teh one and only deetee :smile:

[ Denne Melding var redigert av: DeeTee på 2002-08-29 20:12 ]

Lenke til kommentar

Og forresten .lit filene du kan laste ned i en ZIP på Netchild sida, pakker du ut i quakenetchildmaps - da vil du få masse .lit filer der, som tilsvarer en til hvert map. altså start.bsp og start.lit osv.. Dette vil gjøre at alle de eksisterende brettene får fargede lys.

Lenke til kommentar

DeeTee:

Det der er noe av det mest imponerende jeg noensinne har sett! Det er jo en revolusjon innenfor quake! blir jo stiligere enn både quake 2 og 3!

Hvorfor er ikke Netchild kjent? har du nettopp laget den eller?

Klarer du å få transparent vann også eller?

Jeg skal sørge for at quake 1 blir populært igjen!

----

Det er sinnsykt fett at et så gammelt spill blir så bra grafikk i bare ved hjelp av en annen .exe fil. (vanlig glquake er vel bare én .exe fil?

Lenke til kommentar

Dunno hvorfor den ikke er så kjent jeg.. hehe.. Ja, den er ganske fersk den enginen der - har satsa mest på å beholde farta ved å optimize koden betraktelig, og adde eyecandy - Den gamle/forrige enginen min het EyeQuandy, men tok den bort i 2001. Dette er den nye versjonen. Gjennomsiktig vann = r_wateralpha 0.x i console og r_novis 1 - Men dette tærer litt på systemet.. Går ann å laste ned program som heter Waterviz, som endrer .bsp filene og gjør vannet gjennomsiktig. Har nettopp begynt på skole nå, så blir litt mindre updates, men skal prøve å få somla meg til å release ny versjon med gress o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

ilex: som du ser finner jeg ikke Q1, hvis du vet hvor jeg kan få fatt i det så si fra. jeg har lasta ned å sett den "done in 12 mins" AVIen nå da, men altså, leter fortsatt etter en plass der Q1 er. er vel på vei til å bli Abandonware? :p

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 01:56, viCtim skrev:

trenger hjelp med å finne Quake 1 :razz:

mail meg eller priv msg meg ellerno;)

Dette er vel ikke helt lovlig her på forumet? Skal du absolutt spørre får du spørre han på epost eller pmsg. Ikke i en åpen tråd.

Demoen (shareware versjonen) kan ettersom jeg vet ikke brukes til å se "Quake Done Quick" da denne krever hele spillet (burde jo si seg selv, siden fyren spiller gjennom hele spillet).

Quake1, 2 og 3 selges som samlepakke til en billig penge. Se deg rundt på butikker som fører fps-spill så finner du det sikkert. En annen løsning kan være å låne spillet til noen du kjenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...