Bublegum Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Har en kompis som har en gammel IBM Aptiva PII med integrert skjermkort, han har så fått tak i et PCI skjermkort som han har prøvd å innstallere, men skjærmen ble bare svart. Noen som vet om dette går, og i tilfelle hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Ja det går, men han må "disable" onboard vga på hovedkortet først. Hvis han ikke har manualen til hovedkort, kan dere finne den på hjemmesiden til IBM. . Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Den 2002-08-12 23:39, Hotbox skrev: Ja det går, men han må "disable" onboard vga på hovedkortet først. Hvis han ikke har manualen til hovedkort, kan dere finne den på hjemmesiden til IBM. Se etter nr. på jumperen som skal forandres, og lokaliser hvor den sitter. . Lenke til kommentar
mirene Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Kan være lurt å oppdatere BIOS også Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg har prøvd det samme på en tilsvarende maskin (aptiva, pentium II) med et geforce4 MX420 PCI, og det funket ikke selv om jeg satte skjermkort på 'auto' i BIOS (maskinen skal da velge PCI kortet hvis det er et). Sannsynligvis får du svart skjerm fordi du ikke har nok strøm. Bruk angreretten hvis du kan. :wink: Min maskin hadde bare 70W. Jeg lurer på hvor man finner ut hva slags skjermkort man kan bruke, siden jeg ikke har funnet noe sted hvor det står hvor mye strøm skjermkort krever. Hva slags skjermkort er det? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Bare gå på enhetsbehandling i Windows og disable ditt nåværende skjermkort. Da når du setter inn ditt nye vil det installeres Lenke til kommentar
vaares Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg har også samme problem - - og det funker ikke selvom jeg fikser jumperen og forandrer fra "onboard" til "auto" i biosen. Er den på auto kommer ingenting i det hele tatt... Strøm er det nok av også, og hvor skal jeg laste ned ny bios? Siemens Nixdorf er noe driit ja... Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Til informasjon: Jeg vil da tro at hvis du kjøper et PCI skjermkort er dette tilpasset PCI standarden, som sier at en enhet ikke skal trekke over 25W eller hvor mye det var. Tror derfor ikke at strømtilførslelen er noe tema i denne saken. Lenke til kommentar
Aramis Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-12 23:18, Bublegum skrev:Har en kompis som har en gammel IBM Aptiva PII med integrert skjermkort, han har så fått tak i et PCI skjermkort som han har prøvd å innstallere, men skjærmen ble bare svart.Noen som vet om dette går, og i tilfelle hva som må gjøres? Baltazar har nok rett. Jeg hadde en Siemens Nixdorf engang, og ønsket å sette inn nytt PCI grafikkort istedet for det integrerte 4MB Matrox kortet som satt der. Dette kunne IKKE disables hverken i BIOS, eller med jumpere. Jeg formaterte harddisken, satte inn et Voodoo 3 PCI og startet installasjonen med skjermkabelen koblet til dette istedet for onboardkortet. Gikk deretter inn i "Enhetsbehandlingen" i Win 98SE og fant selvsagt et feilmeldings ikon på onboard- kortet. Jeg bare disablet det via menyen i "Enhetsbehandling". Aldri noe problemer etter dette. Men velg for all del ikke "Fjern" i menyen. Da spretter det opp igjen så snart du rebooter. Lykke til. Aramis. "If it works,..don`t fix it" :smile: Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hmmm.. finnes det noen angrefrist på angrefristen? Lenke til kommentar
vaares Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Det går ikke an å disable onboard grafikkbrikken! Nå har jeg fått installert pci kortet (den står oppført i Device Manager med riktig installert driver), men jeg får fortsatt ikke brukt det - jeg har disabla det, men hvis jeg enabler det blir skjermen svart, sikkert på grunn av at onboard greia er aktiv, men muligheten for å disable den er ikke der!!! Veldig irriterende, ja. Maskinen er en Siemens Nixdorf AMD-K6 350mhz 256SD ram Win2kPro SP2 (kanskje win2k ikke liker kortet?) Kortet jeg har installert, men som ikke kan brukes er Gainward GeForce4 MX Pro 450 TV PCI Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Vaares...Jeg kan kjøpe kortet ditt jeg. Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 For Aptiva: http://members.aol.com/don5408/videocard.html Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 dersom du har 2 skjermer , burde deg ikke gå å bruke begge skjermkortene da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå