Gå til innhold

Pentium 4 på bærbar

BAA

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et enkelt spørsmål som jeg ønsker svar på.

Kan jeg benytte en Desktop CPU på en bærbar?

Det er en Packard Bell Easynote H5310D

Følgende Spec er sakset fra Support hos Packard Bell:

Mobile Intel® Pentium® 4 processor Key Features

Available Speeds 3.06GHz, 2.80GHz, 2.66GHz, 2.40GHz

Chipset Intel® 852GME Chipset, Intel® 852PM Chipset, SIS 645DX Chipset

Intel® NetBurst? Microarchitecture Accelerate multimedia, 3D, audio and video

533 MHz system bus

Features Low power technologies

Deeper/Deep Sleep states for dynamic power management

Fixed Mobile Solutions Thermal Guidelines

* PGA478 Packing technology

Dual Independent Display

Support for USB 2.0 and USB 1.0 peripherals

Cache L1 cache: On-die, primary 32-kbyte instruction cache and 32-kbyte write-back data cache

L2 cache: On-die, 512-kByte second level cache with Advanced Transfer Cache Architecture

Memory Support for up to 2GB 333/266 memory enabling higher performance and flexibility for memory design

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig begrensede oppgraderingsmuligheter på bærbare når det gjelder CPU, hovedkort o.l. Ofte er CPU'en loddet fast på hovedkortet. Du må også levere den inn for å skifte deler, slik at det sikkert heller vil lønne seg å selge den gamle bærbaren å kjøpe en ny for pengene du får for den.

Men hvorfor skal du egentlig bytte ut CPU'en?

Lenke til kommentar
Det er veldig begrensede oppgraderingsmuligheter på bærbare når det gjelder CPU, hovedkort o.l. Ofte er CPU'en loddet fast på hovedkortet. Du må også levere den inn for å skifte deler, slik at det sikkert heller vil lønne seg å selge den gamle bærbaren å kjøpe en ny for pengene du får for den.

Denne laptopen har ikke "fastloddet" CPU,den sitter i "vanlig" CPU case.

PC kom til meg uten CPU og Minnebrikker.Forøvrig bruker den også "standard" 184pin DDR 2700.Derfor så slo det meg at jeg kunne få den "igang" for en billig penge.

M.v.h Bjørn

Lenke til kommentar
Det er veldig begrensede oppgraderingsmuligheter på bærbare når det gjelder CPU, hovedkort o.l. Ofte er CPU'en loddet fast på hovedkortet. Du må også levere den inn for  å skifte deler, slik at det sikkert heller vil lønne seg å selge den gamle bærbaren å kjøpe en ny for pengene du får for den.

Denne laptopen har ikke "fastloddet" CPU,den sitter i "vanlig" CPU case.

PC kom til meg uten CPU og Minnebrikker.Forøvrig bruker den også "standard" 184pin DDR 2700.Derfor så slo det meg at jeg kunne få den "igang" for en billig penge.

M.v.h Bjørn

Å ja. Da er det greit :D

Lenke til kommentar
Tja. Det er jo en desktop prosessor som er inne i pcen din, så det skal funke.

Å ja?

Hva begrunner Du det med?

Vil det si at denne bærbare er kompatibel med Desktop CPU?

Nei, det som skal være i den bærbare er en MOBILE Pentium 4 prosessor. Altså ingen desktop cpu. Det som kjennetegner mobile pentium 4 prosessorene mot desktop pentium 4 er lavere effektforbruk og dermed lavere varmetap. Å flytte en desktop cpu til den bærbare kan føre til at den blir overopphetet og kan i verste fall bli ødelagt.. Dette er fordi kjøleløsningen i den bærbare ikke er beregnet på annet enn mobile pentium 4 prosessorer.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...