eppis Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 ser etter en bærbar PC som er idelt til Linux. Distroen som jeg har tenkt og kjøre er ubuntu eller fedora har ikke helt bestemt meg. vil helst ha et Nvidia skjermkort siden Linux funker best med nvivda drivere. er ganske lei pcr som bråker så at den er stillegående når den ikke blir brukt noe serlig. -- maskin som egner seg i Linux -- helst Nvidia skjermkort (kan bruke ati men helst nvidia) -- stillegående -- under 10,000 (ser for meg noe fra 5-8) Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 De aller aller fleste laptoper kan kjøre ubuntu uten problemer, siden det stortsett blir brukt "standard" komponenter. Ubuntu kjenner igjen det meste av hardware. Det er er ialllefall min erfaring. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg kjører Ubuntu på min gamle laptop; P3 1GHz, 256MB ram, 20GB ATA/66 hdd og onboard 4MB skjermkort. Det kan gå litt tregt til tider, men det er bare pga lite ram og treg harddisk. 512MB minne hadde nok hjulpet mye, og dagens standard 5400rpm disker hadde nok gjort tregheten enda mindre. Så selv den billigste laptopen du finner på Elkjøp er kurant til linux. Såfremt du ikke skal spille (i Wine el.l.). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå