stigs Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Jeg klarer altså ikke å sette routeren (ASUS wl-500g.Deluxe) til å kople seg til internett fra Bluecom, det vil bare ikke virke. Routeren er koplet rett i telefon-/ADSL-uttaket. Innstillinger: [b]Home Gateway[/b]: In this mode, we suppose you use WL500g.Deluxe to connect to Internet through ADSL or Cable Modem. And, there are many people in your environment share the same IP to ISP. Explaining with technical terms, gateway mode is , NAT is enabed, WAN connection is allowed by using PPPoE, or DHCP client, or static IP. In addition, some features which are useful for home user, such as UPnP and DDNS, are supported. DHCP: på AP Mode: AP only WAN Connection Type: Automatic IP Get DNS Server automatically: Yes IP Address: 192.168.1.1 Subnet Mask: 255.255.255.0 IP Pool Starting Address: 192.168.1.2 IP Pool Ending Address: 192.168.1.254 Lease Time: 86400 DNS Server 2: 192.168.1.1 Enable Manual Assignment: No I tillegg kommer denne feilmeldingen i status logg like etter hver reboot: Jan 1 01:00:06 dhcp client: deconfig: lease is lost Håper noen kan hjelpe Endret 10. september 2005 av stigs Lenke til kommentar
stigs Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Uff da, tregner jeg eget modem. Forstod det tidligere som at jeg kun trengte router, for dette er vel tilfelle hos andre ISP'er, som f.eks. NGT? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Uff da, tregner jeg eget modem. Forstod det tidligere som at jeg kun trengte router, for dette er vel tilfelle hos andre ISP'er, som f.eks. NGT? Du må ha et modem da denne routeren din ikke ha dette innebyggd. NGT bruker et kombinert modem/router. Lenke til kommentar
stigs Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Ok, da var jo det oppklart, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå