Wikingen Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Har en PC fra Komplett/datakjeden, med MSI 875P NEO + det vanlige og en Samsung Spinpoint SATA 120G HD. PC'en ville ikke boote skikkelig en dag, kom bare til pålogging i XP og så rebootet maskinen seg selv. Etter dårlige råd fra en kompis prøvde jeg, etter mye frem og tilbake og x-antall restarter, å "reparere" XP via original WIN XP PRO cd'en. Null bedring. Putta inn en HD til av samme slag, bare litt mer GB. Same shit. "Minnefeil" slo det meg, men siden maskinen bare er noen måneder gammel, og jeg har en slik "on-site" forsikring/avtale gjennom Komplett, ringte jeg å ba de ta en titt. Etter en stund kom det et brev der det sto at jeg måtte sende den til Kongsberg Systech, eller no. Så det gjorde jeg. Etter 2 uker ringer en fortvilet sjel derfra, og sier at en RAM-brikke hadde tatt kvelden og var byttet. Men uansett hva han gjorde med HD'en som stod i originalt, så gikk maskinen rett i blåskjerm. Selv i en annen maskin skjedde det samme med den disken. Han hadde visstnok en mulighet til å få sjekket disken fysisk, og den skulle være "frisk" mente han. Jeg ba ham da kople ut problemdisken og installere XP på den nye HD'en jeg hadde satt inn. Dette gjorde han, og sendte meg maskinen i retur. Selvfølgelig har jeg tatt alt for lite backup fra denne problemdisken, så jeg skulle gjerne hatt den oppe å gå igjen. Karen på Kongsberg Systech (eller no) mente det burde la seg gjøre å hente ut dataene på disken, og kopiere de over på den nye disken, men dette var ikke noe han kunne gjøre uten å fakturere meg med gaffel.... Noen som har noen tips til hvordan jeg kan redde dataene på denne disken? Karen som fikset resten av maskinen mente det var en systemfeil på disken...!? Skjønte ikke stort av det jeg... Mvh Roy I. Tønsberg, Vestfold Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvis kisen på Kongsberg Systech mente at det ville koste svin å få data ut av disken, så mente han nok ett spesialisert recovery firma som IBAS (eller kongsberg systech gjør det selv, men at det koster svin). Det er en grunn til at de kan ta seg så godt betalt. Folk vil ha dataene sine, og de kan ikke gjøre det selv. Ergo vil jeg trod det er lite du kan gjøre hjemme for å restore data :/ Eneste jeg vil påpeke at å levere en PC inn i 2 uker ikke akkurat høres ut som "on-site". Mener bestemt at det innebar at en repratør kom hjem til deg og fiksa ting der og da.... Lenke til kommentar
Wikingen Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Syns hele dette On-Site opplegget virket tvilsomt, og karen som ringte meg var definitivt medlem i korttidsminneforeningen, og hørtes mer ut som en som hadde havnet på Kongsberg i arbeidsuka si.... Tviler ærlig talt på kompetansen... Mvh Roy I. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå