abcd423417984 Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 har en pc som lenge kjørte som half-life dedikert server under linux. plutselig uten videre bestemte maskina seg for å henge seg uten forvarsel, og dette har den fortsatt med siden. Da jeg la inn diverse windows versjoner førte dette også til bluescreens og at den generelt hang seg. Specs er: Intel p3 800mhz fcpga abit sa6r hovedkort 4x128mb pc133 sdram hvor 2og2 brikker er av samme ukjente produsent 20gb 7200rpm ibm deskstar disk av ukjent serie voodoo3 3000 (satt inn etter dette begynte å skje) 3com 10/100 pci 905c aopen miditower hvis noen har peiling på hvordan jeg kan lokalisere feilen, og evt eliminere den hadde jeg satt meget stor pris på det. [ Denne Melding var redigert av: namelezz på 2002-08-12 23:18 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Begynn med å teste minnet. Memtest86 er et kjekt program til slikt. Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Videre kan programmet Prime95, som kan lastes ned fra http://www.mersenne.org/, brukes til å teste prosessorens stabilitet. Lenke til kommentar
burre Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hardware kan være ganske kjett å feilsøke. For en skikkelig stresstest kan du prøve å kompilere en linuxkjerne/xfree86 for å framprovosere feil. Dersom du har nok hardware eller venner å låne av, prøv å ta ut en og en enhet (minnebrikker, hk, cpu, div pci kort) og kompilerer helt til du får det til. Ofte rekker linuxkjerna å skrive feilmelding til skjermen før den takker for seg, har enda varme minner om : I'm daced and confused, but I'm trying to continue. Probably memory error. memtestere klarer desverre ikke alltid å framprovosere feilen(e) i minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå