Gå til innhold

Tenkt til å lage lær-rustning/kostyme.

Killerquo

Anbefalte innlegg

Når du først holder på, hvorfor ikke lage platemail og 2 hand sword  :thumbup:

6438034[/snapback]

ÆÆÆ! Jeg vil ha penger så jeg kan gjennomføre det prosjektet. Men begynner litt å lure på om jeg skal prøve på noe litt annet enn det jeg tenkte på til å begynne med.

Lurte på om brystdelen skal være i lær med brynjeforsterkninger visse plasser?

Og lurer på om noen har lyst til å komme med idéer igjen. Kanskje finne litt bilder og sånn?

Og jeg lurer fortsatt på om det finnes no live reenactment-grupper i Akershus/Buskerud/Vestfold/Oslo, eller ren sparring med middelaldervåpen. Har ikke klart å finne noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

killer, det skal da ikke være så vanskelig å finne middelaldervåpen. Prisen er problemet antar jeg. Jeg vet at i drammen har du 1 butikk som selger de meste av våpen/softguns/army klær/buer osv. Oslo er jeg sikker på at du kan finne minst 3 butikker. Lykke til. Det ser ut som et morsomt prosjekt! :)

Lenke til kommentar
Reenactment grupper i Oslo finnes. Hvis du kun ønsker å sloss kan Oslo Vápnleikr http://www.kongshirden1308.no/div/vapnleik...o_vapnleikr.htm være noe for deg. De arrangerer treninger på Akershus Festning to ganger i uka. Du trenger dog et sikkerthetskurs før du kan begynne.

6726489[/snapback]

Konge! Noe sånt jeg har lett etter. Skal gjøres nærmere etterretning på dette :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Outland har masse lekevåpen til bruk i LARP'ing. Det er sverd og andre våpen veldig pent modellert, men de består av skumgummi (med gummi på utsiden med veldig bra malte textures). Så du kan både se kul ut OG slippe å slå en kompis halvt ihjel fordi du feilberegna en sving med sverdet. Våpnene trenger ikke være harde og 10 kg tunge for å kunne lekeslåss med.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Outland har masse lekevåpen til bruk i LARP'ing. Det er sverd og andre våpen veldig pent modellert, men de består av skumgummi (med gummi på utsiden med veldig bra malte textures). Så du kan både se kul ut OG slippe å slå en kompis halvt ihjel fordi du feilberegna en sving med sverdet. Våpnene trenger ikke være harde og 10 kg tunge for å kunne lekeslåss med.

7056855[/snapback]

Jeg veit det, men de er dyre...

Hadde vært fett å ha litt av begge deler.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Her har du et lær panser med metal plater innenfor som skal beskytte en god del

ikke akkurat den du er ute etter, men du kan jo kanskje lage noe ut av den

klikk

skal dere ha våpen så har venditio i danmark litteran, men de er ikke så godt balansert, men jeg er veldig kresen på det egentlig...hvertfall etter at jeg fikk prøve bra balanserte, et godt tips er at du sloss og trener med et litt tungt et i starten, blir muskler av det ;) hvis dere har div middelalder grupper som trener i nærheten ville jeg blitt med de og fått ordentlig opplæring i å hvordan slenge sverdet riktig for deres egen trygghet, dette er seff også kjempe gøy, men de fleste kjører etter historisk kledning og våpen, så ikke tro at dere kan møte opp på slagmarkene med "Battlegear of Might" :p

www.venditio.dk

du har jo også de her...alt se selger er historisk korekt (selv om dere kanskje ikke bryr dere om det)

www.gdfb.co.uk

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Har brukt et "real-size sword" selv. veide vel 10-15kg.. Vansklig å håndtere (ja, det var skarpt!).

Katana er meget behagelig. Ikke tunge, men sylskarpe!

7252771[/snapback]

Et typisk middelalder etthånds-sverd skal veie ca 1,5 kilo. Et tohånds kan jeg vanskelig forestille meg veier noe mer enn 3 kilo, ellers er det i det hele tatt umulig å kjempe med om du ikke er 2.50 meter selv. Våpen kjennes mye tyngre ut enn de er når man kjemper med dem, men det er fordi folk flest ikke har hatt mye trening med dem.

Og ikke jeg heller, hehe.

Ønskevåpen er en falcata = meget kraftig, en katana = meget effektiv og et vikingsverd = skjønt, og for å minnes våre voldelige forfedres kultur [dog er jeg ikke nasjonalist].

Endret av Skyrim
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...