tom^ Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hei Har ett problem som plutselig spredde seg som er farsott over alle pc'ene i huset. Dro ut stikkontakt fra min PC i går, pga tordenvær etc. Plugget den inn igjen i dag morges. Pc'en starter opp (vifter og slikt snurrer) men jeg får inget signal til skjermen. Slår jeg av og på ett par ganger så får skjermen signal, men etter en kort stund så rebooter den. Og deretter er den tilbake til første stadiet. Jeg har hatt ute ram, skjermkort, hd'er, you name it, og testet forskjellige typer av disse. Men samme resultat. Testet så PSU i en annen maskin, hvor dette da fungerte fint. (Og psu i annen maskin, testet jeg i min. Men likevel dødt). Så setter jeg sammen den andre maskinen igjen, hvorpå denne er like død som min egen. Og nå er jeg helt ute av ideer, og lurer på om noen har noen kloke ord å komme med :smile: Har forresten resatt bios, tatt ut cmos batteriet osv. Mvh Tom Erik Hattrem PS. Hvis dette innlegget ser ille ut, så bær med meg. Skrive innlegg i lynx var ikke så lett :smile: Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Oppdatering: Kjøpt nytt hovedkort (Asus A7V333) nytt PSU (Chieftech 340W) og ny DDR rambrikke. Men ... Problemet er der fortsatt . Viftene og hdd'ene spinner opp, men cpu vifta spinner 1 gang før den stopper. Og fortsatt inget signal til skjermen. Har prøvd forskjellige skjermkort. Resten av hardwaren er slik. Asus A7V333 256mb DDR Asus Geforce 4 Ti4400 4x IBM hdd'er i diverse størrelser. Chieftech 340W psu Cdrom - brenner. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
shakur Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 13:51, tom^ skrev:...Resten av hardwaren er slik.Asus A7V333256mb DDRAsus Geforce 4 Ti44004x IBM hdd'er i diverse størrelser.Chieftech 340W psuCdrom - brenner.MvhTom Erik Hattrem hmmm....ser ut som du mangler en prosessor. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 du har vel virkelig ikke glemt å sette i en CPU???? :smile: Spøk --> Fakta mitt råd: prøv med bare 1 HD og grafikkortet, (ingen andre ting koblet til), om det ikke fungerer nå aner ikke jeg hva feilen kan vere... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Du nevnte tordenvær? Huska du å plugge ut evt modem/lan ? Og ville også gjordt som han over foreslo, bare HD og skjermkort. Lenke til kommentar
druid Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 har du målt spenningen i veggen? kan hende kursen er skadet Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Heh, sorry, CPU'en er en Athlon 1200. Alt var plugget ut fra pc'en. Power, nettkabel etc. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 21:55, druid skrev:har du målt spenningen i veggen?kan hende kursen er skadet Hei, dette har jeg tenkt på selv. Men siden jeg ikke er no dreven elektriker, så har det kun blitt med tanken. :smile: Men dette skal jeg få sjekket. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Har du mulighet til å få tak i ett multimeter som kan måle spenning så er det ikke noe stort problem å måle spenningen på kursen. Du kan jo å prøve å sette maskin en annen plass i huset?!?!?! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Har du mulighet til å få tak i ett multimeter som kan måle spenning så er det ikke noe stort problem å måle spenningen på kursen. Du kan jo å prøve å sette maskin en annen plass i huset?!?!?! Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 22:07, Morpheus^ skrev:Har du mulighet til å få tak i ett multimeter som kan måle spenning så er det ikke noe stort problem å måle spenningen på kursen. Du kan jo å prøve å sette maskin en annen plass i huset?!?!?! Hei Det å fyre maskinen en annen plass i huset, har jeg allerede testet. Samme resultat. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Ser ut som et kjedeli problem , prøv (som tidligere nevn) å ta ut alt untat HD ,grafikkort, HK, Cpu, Ram OSV. LOZER Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Ser ut som et kjedeli problem , prøv (som tidligere nevn) å ta ut alt untat HD ,grafikkort, HK, Cpu, Ram OSV. LOZER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå