Cyclops Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Hei! Har tenkt meg å kjøpe det nyeste Geforce serien. Trenger bare litt erfaringer fra noen som allerede har det kortet Hva slags produsent er å anbefale? Da med tanke på stabilitet. Ytelsesforskjellen er ikke så stor, så det er ikke så avgjørende. Jeg har dessuten ikke tenkt å overklokke kortet heller. Jeg har egentlig tenkt å velge mellom "XFX GeForce 7800GTX " eller "Asus GeForce 7800GTX". Noen som har noe erfaring fra de to kort typene? Jeg ser også at de to produsentene selger et "produsent-overklokka" skjermkort for bare en 100-200lapp mer. Er det noe vits? I Gainward sitt tilfelle, har jeg lest at brukeren "blackn0X" måtte klokke kortet ned igjen for at kortet skal virke stabilt på hardt krevende 3d applikasjoner. Påforhånd takk for helpen! Endret 10. september 2005 av Cyclops Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 I dagens marked så er det ikke så stor forskjell fra produsent til produsent. Den eneste forskjellen er vel layouten på kortet, og i noen få tilfeller klokkefrekvensen. Denne tråden har vel noen tips: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=463938 Lenke til kommentar
firepack3 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Har modellen til XFX som er klokket litt høyere: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311291&cks=PRL Koster 100,- mer en den modellen du har valgt ut.. Er kjempe fornøyd med kortet. God kvalitet og sinnsykt morro å spille med Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Man har jo krav på nytt kort hvis kortet ikke kjører på den hastigheten som det er setifisert for. Jeg mener de ekstra hundrelappene er en billig forsikring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå